به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا یونس رنجکش در بازدید سرزده از مرکز قرنطینه نباتی گمرک آستارا گفت: در کنار ارائه خدمات مناسب و مطلوب به تجار باید دقت لازم در صادرات کالاها به ویژه محصولات کشاورزی اعمال شود و این امر موجب حفظ اعتبار ملی و نفوذ در بازار کشورهای دیگر خواهد شد.
وی یادآور شد: کالاهای صادر شده از ایران به سایر کشورها سفیران اقتصادی ما هستند و می توانند موجب کسب اعتبار و جایگاه کشور در خارج از مرزها شوند.
وی بیان کرد: دقت نظر، سرعت عمل و برنامه ریزی مناسب برای خدمات رسانی مطلوب به تجار و جلب رضایتمندی آنان، نقش مهمی در صادرات کشورمان دارد.
رنجکش افزود: نباید منافع ملی را فدای درخواست ها و مطالبات فردی کنیم و نقش کارکنان قرنطینه گمرک با حیثیت و اعتبار ملی گره خورده است و باید با دقت به وظایف خود عمل کنند.
اداره کل گمرک گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.