به گزارش ایرنا آیت الله حسن عالمی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی خانواده بزرگ سازمان جهاد کشاورزی گیلان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: در این استان بسیاری از زمین های رها شده را به کشت آوردند که این، نشان دهنده امید مردم به این بخش است.
وی تلاش های وزارت جهاد کشاورزی را قابل تقدیر دانست و گفت: بزرگترین سرمایه امید مردم به رشد و رونق اقتصادی است.
وی ادامه داد: هیچ شغلی به اندازه کشاورزی در گیلان زمینه ندارد و اشتغالی که از آن ایجاد می شود، در بخش های دیگر نیست.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزیری که در این دوره وزارتخانه را برعهده دارد، تلاش خوبی انجام داد و موتور محرکه این بخش را به خوبی توانست سرعت بدهد و بخش اعظمی از رشد اقتصادی هشت درصدی کشور در دولت یازدهم، در بخش کشاورزی است.
آیت الله عالمی بر حفظ محیط زیست و سلامت غذایی تاکید و بیان کرد: باید دقت شود تا محصولات مان به صورت مناسب تولید شود و تولیداتمان به گونه ای باشد که در آزمایشگاه های کشورهای دیگر سالمترین محصولات ارزیابی شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به فرا رسیدن سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی برای انقلاب بود چراکه با این پیروزی دشمنان متوجه پشتیبانی ملت از نظام اسلامی شدند.
وی با اشاره به حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات، این مهم را پیام بزرگی برای دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران دانست.
گیلان حدود 400 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد که از این میان، 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری است. بنابر آمارها 317 هزار خانوار یعنی 28 درصد جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی مشغول کار هستند. بر اساس آمارهای موجود در سایه اقدامات صورت گرفته در کشور محصولات زراعی گیلان به یک میلیون و 681 هزار و 529 تن ، محصولات باغی به 584 هزار و 562 تن ، محصولات دامی به 467 هزار و 500 تن و آبزیان به 68 هزار تن در سال رسیده است.
خبرنگار:مریم سلیمانی**انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.