به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله موسی شبیری زنجانی روز چهارشنبه در همایش ملی و بزرگداشت آیت الله شهید محمدمهدی ربانی املشی در گیلان افزود: زمانی انقلاب از بین خواهد رفت که مردم ناراضی باشند.
وی شهید آیت الله ربانی املشی را از انقلابیون پیشرو توصیف و اظهار کرد: ایشان شخصیت امین امام راحل بود.
آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این همایش گفت: می بایست قدرشناس عالمان ربانی در زمان حیاتشان باشیم و برگزاری چنین همایش هایی را برای معرفی به نسل نو در سطح وسیع تر برگزار کنیم.
وی آیت الله ربانی املشی را از دین داران متعصب توصیف و اظهار کرد: ایشان جزو طلاب فاضل، صاحب نظر و مجتهد حوزه بود.
آیت الله قربانی اظهار امیدواری کرد: مستند سازان تقریرات درسی ایشان را برای جامعه جوان کشور به یادگار بگذارند.
حجت الاسلام سید جلال رضوی همدانی نائب رئیس مجمع نمایندگان حوزه علمیه کشور نیز در این همایش بیان کرد: همایش آیت الله ربانی املشی می بایست در سطح فراملی و منطقه ای برگزارشود تا محک و عیاری برای جوانان باشد.
وی آیت الله ربانی را شالوده علمی توصیف کرد که فقها و اصولا از امام راحل ارتزاق نموده است.
وی تاکید کرد: در راستای برگزاری همایش فراملی و معرفی این شخصیت ارزشمند، می بایست اصحاب رسانه، علما ، یاران انقلاب و ... را بسیج کرد .
حجت الاسلام رضوی همدانی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اگر امروز سالروز آزادسازی خرمشهر را جشن می گیریم، بواسطه مقاومتی است که با خدامحوری و دانایی انجام شده است.
فقیه مبارز آیت اللّه محمد مهدی ربانی املشی در نیمه شعبان سال 1313هجری قمری، در خانواده ای روحانی و دین دار در قم دیده به جهان گشود؛ برخی از سمت های ایشان نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی از گیلان، ریاست شعبه اول دادگاه عالی، عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی، عضویت در شورای عالی قضایی، دادستان کل کشور، عضویت در شورای نگهبان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان و عضویت در هیأت رئیسه این مجلس، نماینده حضرت امام (ره) در منطقه گیلان است.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.