مهیار فتحی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح فرزندان رمضان المبارک همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان اجرا می شود.
وی اظهار داشت: ارتقای سطح انگیزه، نگرش و اهتمام نوجوانان نسبت به ارتباط با خدا و تقویت روحیه توکل و اخلاص، ایجاد علاقه به محیط و جمع مومنانه از اهداف اجرای این طرح است.
وی انس با مسجد را از اهداف مهم و قابل پی گیری در سیر فکری و تربیتی اعضای انجمن‌ های اسلامی دانش‌ آموزان عنوان کرد و بیان داشت: تکریم و غبارروبی مساجد، یکی از راهکارهای ایجاد انس و الفت بین دانش‌آموزان با مسجد، به عنوان اصلی ‌ترین پایگاه نیروهای مومن و انقلابی است.
وی ادامه داد: این طرح در همین راستا و با (طرح تکریم و غبارروبی مساجد) به منظور ایجاد رابطه دوستانه و انس دانش‌ آموزان با مسجد، ارایه می‌ شود تا به تکمیل فرآیند رشد و تربیت دانش‌ آموزان بینجامد.
فتحی پور افزود: در این طرح به منظور بهره ‌وری هرچه بیشتر از فرصت تکریم و غبارروبی مساجد، با مربیان قرارگاه و یا روحانی مسجد هماهنگ می‌شود تا در جمع دانش‌آموزان و افراد شرکت کننده در طرح حاضر شده و با تشکیل حلقه دوستانه در مورد مسایل فضیلت حضور در مسجد، ثواب و برکات شرکت در نماز جماعت، فلسفه تاکید بر جماعت در اسلام و اهمیت تکریم و رسیدگی به مساجد با دانش‌ آموزان بحث و گفتگوی دوستانه داشته باشند.
وی بیان داشت: این طرح به گونه ای برنامه ‌ریزی شده که حضور دانش ‌آموزان در مسجد به نماز جماعت ظهر و عصر و یا نماز جماعت مغرب و عشا منتهی شود و در جمع نمازگزاران از دانش ‌آموزان شرکت کننده در طرح، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.
مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گیلان اظهار داشت: برنامه (جشن روزه اولی­ها) نیز با موضوع سفره افطار برای روزه اولی ­ها در قالب هیات انصارالمهدی(عج) دومین برنامه طرح فرزندان رمضان المبارک است.
وی تصریح کرد: همخوانی و ختم دسته جمعی قرآن کریم با عنوان بیوت نورانی باهدف ترویج توجه و قرائت قرآن در بین دانش آموزان، همخوانی و ختم دسته جمعی قرآن کریم در دستور کار دانش­ آموزان و مخاطبان برنامه، قرار خواهد گرفت که در قالب این برنامه، پس از ثبت نام اعضای داوطلب و علاقمند، قرائت آیات مبارک قرآن کریم بین آنان تقسیم می شود.
وی یادآور شد: در موقع ثبت­نام، هر کس میزان تعهد خود برای قرائت را در یکی از سطوح صفحه، حزب و جزء مشخص خواهد کرد، در پایان هر روز نیز میزان و تعداد ختم قرآن انجام شده، به اعضای طرح اعلام خواهد شد.
فتحی پور ادامه داد: در راستای کمک به محرومان و مستضعفان و همچنین گسترش خدمات اجتماعی انجمن اسلامی، در قالب طرح اکرام و اطعام ایتام و نیازمندان در نیمه ماه مبارک رمضان، دانش­ آموزان به جمع­ آوری کمک­ های نقدی و غیر نقدی برای نیازمندان و ایتام اقدام می کنند.
استان گیلان دارای بیش از 370 هزار دانش آموز است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.