به گزارش خبرنگار ایرنا محمدعلی نجفی روز سه شنبه در همایش اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاران، تولید و اشتغال در مجتمع پذیرایی روحی آستارا افزود: با تکیه بر توان داخلی و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی می توان در زمینه اقتصاد مقاومتی موفق عمل کرد.
وی اضافه کرد: با تدبیر دولت یازدهم توانستیم نرخ بیکاری گیلان را از 15.6 به 11.3 درصد برسانیم و در حال حاضر جرو استان های موفق در زمینه ایجاد بسترهای اشتغال هستیم.
نجفی با تقدیر از مشارکت حداکثری مردم آستارا در انتخابات و اعتماد مجدد آنها به دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: مردم موفقیت دولت به خصوص در عرصه اقتصاد را با کاهش تورم از 40 درصد به هفت درصد و ارتقاء رشد اقتصادی از منفی شش و هشت دهم درصد، به هشت درصد را شاهد بودند و به برنامه های موفق دولت رای دادند.
وی با بیان اینکه مردم در برابر این اعتماد به دولت انتظار خدمات رسانی شایسته از سوی مسئولان را دارند، افزود: منطقه ویژه اقتصادی آستارا بعد از 18 سال احیاء شد ولی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان باید نسبت برای فعالیت آن برنامه ریزی کند تا از این ظرفیت بهره کافی برده شود.
وی ادامه داد: با وجود فعالیت یک هزار و 200 پزشک متخصص در گیلان، شهرستان آستارا نباید از کمبود پزشک متخصص رنج ببرد و دانشگاه علوم پزشکی استان باید به این موضوع رسیدگی کند.
استاندار گیلان ارتقاء شاخص برخورداری از گاز در روستاهای آستارا را از 73 درصد به 93 درصد و ارتقاء شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای آستارا را از 64 درصد به 85 درصد اعلام کرد و آن را موفقیتی بزرگ در خدمت رسانی به مردم دانست.
وی گفت: باید از دیگر ظرفیت های آستارا نظیر زمین های کشاورزی و موقعیت مرزی به نحو شایسته ای برای خدمت رسانی به مردم استفاده کرد.
در پایان این آئین با اهدای هدایایی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، احداث کنندگان هتل ها و رستوران ها و فضاهای اقامتی و گردشگری در آستارا تجلیل شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.