مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان گفت: پروژه پژوهشی با هدف پایش مصرف سوخت هیتر با کنتورهای دیافراگمی و کاهش مصرف گاز در مشعل های گازی اتمسفریک در سیاهکل اجرا شد.

به گزارش‌ایلنا از رشت، جمشید ظهیری مدیرعامل‌شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه مصرف گاز هیترها یکی از مسائل مهم در تراز مالی شرکت های گازرسانی محسوب می‌شود، گفت: این پروژه پژوهشی که بصورت پایلوت در شهرستان سیاهکل اجرایی شده نتایج بسیار خوبی را در بر داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان مطالب فوق در جلسه شورای پژوهش شرکت افزود: شرایط فعلی هیترهای موجود به دلایل مختلف از جمله نامناسب بودن پیلوت، موجب هدررفت بسیار انرژی بدلیل شرایط نامطلوب احتراق می‌شود.

وی ادامه داد: از تاثیرات خوب این پروژه، کاهش بیش از 45درصدی مصرف گاز در هیترها و کاهش گازهای مخرب زیست محیطی و گلخانه ای  نظیر co  (از 322 ppm  به 6ppm) است.

ظهیری افزود: این سیستم در فشار 2 پوندی کار می‌کند و از ویژگی‌های منحصر به فرد این طرح می‌توان به مقرون به صرفه بودن تجهیزات منصوبه، سادگی طرح در زمان تعمیرات، ایمنی بسیار بالا و اندازه گیری گاز مصرفی مشعل توسط کنتور دیافراگمی اشاره کرد.

 ظهیری در این جلسه از مجریان این پروژه تقدیر و تشکر نمود و مقرر گردید تیمی متشکل از نیروهای متخصص از واحدهای مختلف جهت اجرا و بکارگیری نتایج این پروژه در سراسر استان ایجاد شود.

همچنین در ابتدای جلسه مجری پروژه توضیحات خود را در خصوص اقدامات صورت گرفته و نتایج بدست آمده از این پژوهش توضیح داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.