** روزنامه خزر؛
روزنامه خزر در شماره شنبه 30 اردیبهشت ماه، با انتخاب تیتر ' تکرار حماسه مردم' نوشته است: مردم گیلان با مشارکت چشمگیر خود در صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ، حماسه‌ای دیگر آفریدند.
هر لحظه بر تعداد رای‌دهندگان در پای صندوق‌های اخذ رای افزایش می‌یافت و مشارکت مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ، بسیار چشمگیر بود.

** روزنامه گیلان امروز؛
روزنامه گیلان امروز نیز در شماره شنبه 30 اردیبهشت ماه، با انتخاب تیتر ' مردم گیلان بار دیگر با حضور چشمگیر خود حماسه آفریدند ' ، گزارشی از حال و هوای صفوف به هم فشرده رأی دهندگان استان بویژه در رشت آورده و نیز ، صحبت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت هنگام به صندوق انداختن رأی و سخنان استاندار گیلان هنگام مشارکت در انتخابات را منعکس کرده است.

** روزنامه معین؛
روزنامه معین نیز در شماره شنبه 30 اردیبهشت ماه، تیتر 'همه آمدند' را انتخاب کرده و نوشته: مردم سراسر ایران روز جمعه گذشته با حضور در صندوق های رأی ، جلوه هایی از همبستگی و اتحاد را در راستای مردم سالاری دینی به نمایش گذاشتند. روز گذشته انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و مردم نیز با حضور حداکگثری خود، در صحنه در این مشارکت بزرگ اجتماعی شرکت کردند.

** روزنامه آوای شمال؛
روزنامه آوای شمال نیز در شماره شنبه 30 اردیبهشت ماه، با انتخاب 'شما که نظاره گر بودید' ، نوشته است: شما و شماها که نظاره گر بودید و می گفتید اگر من رأی ندهم چه می شود یا من رأی بدهم یا ندهم آنکه می خواهد به کرسی بنشیند از قبل تعیین شده، از این کلمات بسیار گفته و شنیده شده است، هیچ می دانی از زمان تشکیل انقلاب تاکنون، تمام زحمات کشور به دوش من و شما بوده است ...

** روزنامه سوال جواب؛
روزنامه سوال جواب نیز در شماره شنبه 30 اردیبهشت ماه، تیتر 'انتخابات تمام شد، مردم منتظر وفای به عهد هستند' را برگزیده و گزارشی از حضور اقشار مختلف مردم در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر و نوشته است: مردم انتظار دارند کاندیداها به وعده های داده شده ، جامه عمل بپوشانند.
به گزارش ایرنا مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح دیروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند، رأی گیری تا ساعت 24 دیشب ادامه داشت.
یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بودند. از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی محسوب می شدند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت کردند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها بودند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد شامل می شدند.
فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب می کردند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب کردند.
7294/2007
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.