به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ رضا علیزاده ضمن تبریک روز میراث فرهنگی و موزه ها و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: از اهداف هر کشوری در مسیر توسعه پایدار ملت سازی است،آنچنان که باید مردم را با باورها، ادیان و فرهنگ های متفاوت آشنا نمود.

وی با تاکید بر نقش میراث فرهنگی در مسیر ملت سازی اظهار داشت: تاریخ و گذشته‌ پر افتخار هر سرزمین عامل بسیار مهمی است که تکیه بر آن عامل ایجاد هماهنگی و ملت سازی بوده و ایران به لحاظ غنای فرهنگی می تواند در این حوزه بسیار موفق باشد.

این مسئول با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی استان گیلان و نقش آن در هویت فرهنگی مردمان این دیار اظهار داشت: موزه ها؛ پیام آور و تصویرساز بسیار خوبی از جریانات تاریخی هستند و می توانند داشته های فرهنگی کهن این سرزمین را به نمایش بگذارند.

وی به اهمیت رونق بخشی به فضای فرهنگی در جامعه اشاره نمود و اذعان کرد: کارکرد چند وجهی موزه ها در حوزه فرهنگی موجب می شود تا گردآوری مجموعه های نفیس، حفاظت و پژوهش از یافته های تاریخی و باستان شناسی با تشریفات و انضباط بیشتری صورت گیرد و جریان سازی و تعمیق نگاه فرهنگی و اجتماعی در جامعه را هویدا سازد.

علیزاده؛ توسعه گردشگری فرهنگی در گیلان را یک ضرورت خواند و تصریح نمود: تنوع سازی در فعالیت های گردشگری مهمترین موضوع در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر استان است که تحقق آن با ایجاد موزه های تخصصی و جهت دهی به فعالیت گردشگری قوت می گیرد.

 

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 651173
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.