به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا؛ در بررسی شاخص های بهترین انتخاب، اخلاق محوری از اهمیت زیادی برخوردار است که این امر بایستی مورد توجه قرار بگیرد.
انتظار می رود فضای تبلیغات انتخابات در کشور ما به سبب جایگاه دین و آموزه های قرآنی، مبتنی بر پایه های اخلاق باشد تا در فضای سالم شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.
مقام معظم رهبری همواره بر لزوم رعایت اخلاق در انتخابات تاکید داشته و گفته اند: (انتخابات را که یک حرکت عظیم مردمی است با همان نزاکت، طهارت و پاکیزگی ای که مطلوب اسلام است، پیش ببرید و البته ملت ما اهل اخلاق و معنویت و عاطفه هستند و نگذارید که فضای انتخابات، فضای کدورت شود.
هر کدام از نامزدها و طرفدارانشان، برای خودشان تبلیغ کنند؛ اما دوستان و هم میهنان و برادرانشان را که احیانا از نامزد دیگری حمایت می کنند، زخم خورده و رنج دیده و از خودشان مکدر نکنند.)
مسعود حسن زاده از شهروندان آستارایی گفت: انتخابات در کشور ایران اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است که انتظار می رود در تمام مراحل آن شاخص های برجسته دینی نظیر اخلاق دیده شود.
وی افزود: مردم ما بیش از فضای تخریب، تشنه شنیدن برنامه های مدون نامزدها با هدف توسعه پایدار ایران اسلامی هستند.
ساسان خرمی نیا یکی از دانشجویان آستارایی نیز گفت: گفتمان انتخابات باید به دور از ایجاد هر گونه فضای تنش زای سیاسی باشد تا در نهایت زمینه انتخاب درست مردم فراهم شود.
وی اضافه کرد: انتقاد در موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی همواره با روحیه دانشجویان سازگاری دارد و مورد استقبال این قشر قرار گرفته است ولی انتقادهای نامزدهای انتخابات از برنامه های همدیگر باید سازنده و منصفانه باشد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا هم گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی به سلامت این رویداد سیاسی کمک می کند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی با اشاره به اینکه برای شناخت اشخاص باید به رفتارهای آنها توجه شود، افزود: بهترین شیوه تبلیغات انتخابات، رعایت اخلاق اسلامی است و نامزدهای انتخابات باید شعارهای واقعی و بر اساس توان و ظرفیت‌های جامعه ارائه دهند.
وی اضافه کرد: همه نامزدهای انتخاباتی باید بکوشند تا با بهره گیری از ظرفیت جامعه، برنامه‌های خود را در معرض افکار عمومی قرار دهند و از تخریب رقبا بپرهیزند، چون تخریب و اتهام موجب تنش در بین هواداران می‌شود.
مدیر حوزه علمیه آستارا نیز رعایت جوانب اخلاقی در انتخابات را از الزامات برگزاری این رویداد سیاسی در حکومت اسلامی خواند و بیان کرد: پرهیز نامزدها از تخریب همدیگر باید از تفاوت های عمده انتخابات ایران اسلامی با کشورهای خارجی باشد زیرا ارزش های نظام ما برگرفته از آموزهای دینی است.
حجت الاسلام ناصر صالحی با اشاره به اینکه رعایت اخلاق در انتخابات باید از حالت شعار خارج شده و در عمل پیاده شود، اظهار کرد: انتقاد سازنده و نقد منصفانه پایه و اساس هر انتخاباتی را تشکیل می دهد، ولی نباید به مرز تخریب و بی اخلاقی نزدیک شود.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ اخلاق انتخاباتی از شاخص هایی است که باید مورد توجه اساتید، علما و خواص جامعه قرار گیرد تا در فضای سالم انتقادی به تقویت شور و نشاط انتخاباتی کمک کند.
علی حیدر جوینده مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا نیز گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها مهم است و اگر کسی قصد خدمت به مردم را دارد، باید کمال اخلاق را در انتخابات رعایت کند.
وی ادامه داد: نامزدها باید به عنوان الگو در ابتدا خودشان به رعایت اخلاق انتخاباتی اهتمام داشته باشند و با قطع ‌نظر از موضع‌گیری‌ها، توانایی‌های خود را مطرح و با موازین اخلاقی در این عرصه فعالیت کنند.
وی اضافه کرد: احترام به آرا و نظرات نامزدهای رقیب مهم و یکی از معیارهای انتخاب فرد اصلح است.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود خواستار انتخاباتی گسترده، با شور، شوق، نشاط و امنیت شده اند، گفت: تکمیل مکارم اخلاقی از رسالت های پیامبر گرامی اسلام (ص) بود و باید الگویی برای امت نبی مکرم اسلام (ص) باشد.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات را فرصتی برای نمایش وحدت و انسجام ملی مردم ایران اسلامی خواند و بیان کرد: ضروری است نامزدها، قانون را فصل الخطاب خود قرار دهند و اخلاق انتخاباتی را در مراحل انتخابات رعایت کنند تا انتخاباتی سالم و در شأن ملت ایران برگزار شود.
وی تصریح کرد: نامزدهای انتخابات در تبلیغات باید رعایت شخصیت فرد مقابل خود را در دستور کار خود قرار دهند و برای موفقیت خود نباید شئون اخلاقی را زیر سوال برده و از موازین شرعی و اسلامی عبور کنند.
وی ادامه داد: تکلیفی که بر دوش رای دهندگان است انتخاب نامزد اصلح با نگاه به برنامه هاست و افراد جامعه باید کسانی را انتخاب کنند که با پایبندی به ارزش های انقلاب جهت توسعه و آبادانی کشور گام برمی دارند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
گزارش: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.