به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کمیته اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا ، یونس رنجکش در مراسم افتتاح پنجمین خانه هلال شهرستان آستارا در روستای ویرمونی اظهار داشت: آستارا به لحاظ شرایط محیطی و جغرافیایی دارای شرایط ویژه ای است و باید با امکانات موجود و همراهی های عمومی، پشتیبانی لازم صورت گیرد، یکی از این راه ها ایجاد خانه هلال است که توسط جمعیت هلال احمر در روستاها راه اندازی می شود.

وی افزود: تاکنون پنج روستای شهرستان آستارا دارای خانه هلال شده اند و تلاش می کنیم به زودی همه سی دهیاری این شهرستان صاحب خانه هلال شوند، چراکه فعالیت این خانه ها آموزش محور است و می تواند سازماندهی خوبی برای اقدامات پیشگیرانه داشته باشد. فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا ادامه داد: آنچه که می تواند ما را از گزند بحران ها مصون نگه دارد آموزش های لازم است که در این زمینه طرح خانه های هلال می تواند یک اقدام پیشگیرانه باشد.

وی با تاکید بر تجهیز کردن خانه های هلال، گفت: توانمندسازی مردم در مقابله با بحران از اهداف خانه هلال است از همین رو این خانه ها باید هر چه سریعتر تجهیز شوند تا بسترسازی های فرهنگی جهت پیشگیری و مقابله با بحران آماده گردد. وی اضافه کرد: دانش آموزان ظرفیت های ویژه ای هستند که باید از ظرفیت این قشر آموزش پذیر استفاده کنیم و با آموزش مهارت های لازم آمادگی های عمومی در جامعه را بالا ببریم و این آموزش ها باید در خانواده نهادینه شود.

حسین خورشیدی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا نیز در مراسم افتتاح پنجمین خانه هلال این شهرستان در روستای ویرمونی، اظهار داشت: خانه های هلال غالبا در مناطق روستایی تشکیل می شوند، چراکه این مناطق در مواجهه با بحران عموما آسیب پذیرترند. وی افزود: البته یکی دیگر از دلایلی که مناطق روستایی جهت احداث خانه هلال انتخاب شد این است که مردم روستاها کمتر علاقمندند برای چنین آموزشهایی به شهرها بیایند از همین رو این طرح ها در مناطق روستایی راه اندازی می شود تا آنها را توانمند و جهت مقابله با بحران آماده نماییم.

وی اضافه کرد: البته برای این مهم آموزش تنها مردم کفایت نمی کند و مدیران ما نیز باید آموزش های لازم جهت مقابله با بحران را ببینند. خورشیدی در پایان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر شهرستان مرزی بندر آستارا به همراه شهرستان آستانه اشرفیه در طرح های نوروزی سال 96 جزو شهرستان های برتر انتخاب شده است. در این مراسم لوح تقدیر مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به یونس رنجکش فرماندار آستارا و بخشداران و جمعی از مدیران اجرایی به مناسبت خدمات آنان در طرح های نوروزی اهدا شد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 648926
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.