یونس رنجکش روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در آستارا افزود: رعایت موازین قانونی در روش های تبلیغات، اصل ضروری است و همه مکلف به رعایت آن هستند.
وی اضافه کرد: استفاده از موسیقی با صدای بلند و آلودگی صوتی، پخش و نصب پوستر در غیر از نقاط تعیین شده و برپایی کارناوال های تبلیغاتی از تخلفاتی است که با موازین قانونی تبلیغات انتخابات و حقوق شهروندی همخوانی ندارد.
فرماندار آستارا خواستار رعایت اخلاق از سوی نامزدهای انتخابات شد و اظهار کرد: نامزدهای انتخابات و هواداران آنها نباید با استفاده از روش های نامتعارف و هنجارشکن، فضای رقابت سالم انتخابات را خدشه دار کنند.
وی ادامه داد: تاکنون در آستارا با مشکل خاصی در روش های تبلیغات انتخاباتی رو به رو نشده ایم، اما برخی نامزدها گاهی با استفاده از شیوه های نامتعارف، تبلیع می کنند که زیبنده جایگاه شورا و فضای انتخابات نیست.
وی تصریح کرد: بر اساس قانون، روش های تبلیغاتی نامزدهای شوراهای اسلامی از سوی مجریان و ناظران انتخابات رصد، مستند سازی و تذکرات لازم به متخلفان داده می شود.
تبلیغات نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی از بامداد پنجشنبه گذشته آغاز شده و تا ساعت هشت صبح 28 اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان در 29 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 98.64 درصد مردم این شهرستان در انتخابات گذشته ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی مشارکت کرده بودند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.