به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمد احمدی پور روز شنبه در پایان نشست ستاد انتخابات استان که با حضور فرمانداران و اعضای این ستاد در رشت برگزار شد، بیان کرد: فرمانداران موظفند با همیاری و تعامل هیات های اجرایی و نظارت شهرستان، نسبت به ساماندهی و توزیع تعرفه ها متناسب با پراکندگی جمعیت در سطح شهرستان اقدام لازم را به عمل آورند.
وی روند مذکور را بخشی از جریان برگزاری انتخابات ذکر و اضافه کرد: پیش از این ، تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات لازم جهت حفاظت از این تعرفه ها صورت گرفته و صندوق های اخذ رای نیز به فرمانداری ها تحویل داده شده است،
رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه 10 نشانه امنیتی در این تعرفه ها به کار گرفته شده، اظهار داشت: این اقلام در واقع به نوعی جزو اوراق بهادار محسوب می شوند و حفظ امنیت آنها ضرورت جدی دارد.
معاون استاندار گیلان در پایان سخنانش گفت: تعداد شعبه های اخذ رای برای ریاست جمهوری ، سه هزار و پنج شعبه و شوراهای اسلامی شهر و روستا، 2 هزار و 928 شعبه در نظر گرفته شده است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر میهن اسلامی برگزار می شود.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
فرایند رای گیری پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.