علیرغم عدم حضور و ارتباط موثر جنابعالی با این سازمان طی دو سال گذشته، حق مردمان بزرگوار حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال به مانند سایر شهرستان ها در عالی ترین سطح ممکن رعایت شده و مستندات این ادعا نیز موجود است.

به گزارش ایلنا از رشت، در پی اظهارات اخیر نماینده محترم شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در خصوص سازمان برنامه و بودجه استان گیلان، پاسخ این سازمان به شرح ذیل اعلام می گردد:

بسمه تعالی

وَالَّذینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا  (آیه ۵۸ سوره احزاب)

((و آنان که مردان و زنان با ایمان را به خاطر کاری که انجام نداده اند آزار می دهند بار بهتان و گناه آشکاری را به دوش کشیده اند.))

جناب آقای شکری نماینده محترم مردم شریف و ارجمند شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال

باسلام و احترام

 جنابعالی زنان و مردان فرهیخته و خرد ورزی را نمایندگی می کنید که در طول تاریخ این سرزمین خدمات شایان و سترگی را به ایران و ایرانی ارائه نموده اند و بی‌شک خداوند، سعادت بزرگی را نصیب شما ارزانی داشته که بیش از ۵ سال است به عنوان نماینده این مردمان فرهیخته، این فرصت را داشته‌اید که در مسیر بهبود و به سامان کردن اوضاع شهر و دیارشان بکوشید و به یقین اثرات آن را مردمان عزیز تالش باید در این سالیان دیده یا شنیده باشند…

علی ای حال ، جنابعالی در چند روز اخیر با سخنانی که بعضا در برخی از سایت‌های محلی نیز انعکاس یافته، اتهاماتی را نسبت به دولت، ریاست محترم‌جمهور، جناب آقای دکتر نوبخت، استاندار فهیم گیلان و همچنین ریاست سازمان برنامه و بودجه استان گیلان روا داشته‌ و با عناوین مختلف سلسله‌ای از افترا و تهمت ها  را به مسئولان در سطوح ملی و استانی نسبت داده اید.

این در حالی است که جنابعالی به دفعات درگذشته با اظهاراتی غیرواقعی ریاست سازمان برنامه و بودجه گیلان را متهم به بکارگیری بستگان و از جمله برادرزاده و خواهر زاده نموده اید و تا به امروز هیچ مدرک و سندی مبنی بر اثبات ادعای خود ارائه نداده اید. همچنین بارها در اظهارات خود اعلام کرده اید که ۵۰۰ نفر به صورت غیرقانونی در ادارات استان استخدام شده اند، عجیب و چه بسا بعید است که پس از سال ها کسوت نمایندگی هنوز از فرایند استخدام های دولتی آگاهی نداشته باشید، در حالیکه استخدام نیرو بدون آزمون استخدامی و طی مراحل اداری، امکان پذیر نیست.

درباره‌ چرایی و چگونگی چنین رفتارهایی در دوره‌های مختلف و از جمله برهه انتخابات‌چیزی نمی‌گوییم و قضاوت را به خرد جمعی جامعه وا می گذاریم. اما به عنوان برادر دینی، شما را به سعه صدر، خویشتنداری، تعدیل و کنترل گفتار، احترام به حقوق دیگران و در نهایت توجه به تعالیم و آموزه‌های دین مبین اسلام دعوت می‌کنیم تا ضمن پرهیز از گفتارهای غیرمتعارف، غیر شرعی و غیرقانونی تمرکز بیشتری بر ارائه خدمت به مردمان نجیب و صبور حوزه انتخابیه خویش داشته باشید.

بدانید و آگاه باشید مادامی که واقعیت ها را وارونه جلوه دهیم و با مقصر قلمداد کردن دیگران و نسبت دادن تهمت های ناروا سعی بر عدم ارائه عملکرد خود نزد افکار عمومی داشته باشیم اساسا خروجی ای جز گرفتن امید از مردمان سخت کوش و سربلند این سرزمین نخواهیم داشت.

 لازم به یاداوری است که سازمان برنامه و بودجه استان گیلان پس از احیای مجدد، همواره کوشیده با همفکری بزرگان و نخبگان استان ضمن تلاش برای ایجاد نگاه توسعه محور نزد دستگاه های اجرایی، با لحاظ کردن عدالت در تقسیم منابع، فرصت های توسعه را برای تمامی شهرستان های استان فراهم آورد. در این میان علیرغم عدم حضور و ارتباط موثر جنابعالی با این سازمان طی دو سال گذشته، حق و حقوق مردمان بزرگوار حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر و ماسال  به مانند سایر شهرستان ها در عالی ترین سطح ممکن رعایت شده و مستندات این ادعا نیز موجود و البته برای اهل فن قابل درک می باشد.

امید آنکه جنابعالی نیز به مانند سایر نمایندگان شریف و معزّز استان با مطالبه گری، پی جویی، مشارکت و ارائه رهنمودها و نقدهای سازنده در فرایند توسعه استان گیلان و شهرستان های تالش، رضوانشهر و ماسال بکوشید و با پرهیز از تهمت و افترا، از ایجاد غبار و وهن در افکار عمومی نسبت به مسولین نظام مقدس جمهوری اسلامی دوری جویید و همپای همه دلسوزان و خدمت گزاران بکوشید تا با بسیج کلیه نیروهای تلاشگر استان در سالی که به ابتکار مقام معظم رهبری سال “اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال” نام گرفته گام های اساسی تری برای توسعه استان و کشور عزیزمان برداریم و در این مسیر بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی بهترین چراغ راه خواهد بود:

((من در مورد تذکّرات، معتقدم باید با منطق محکم و با بیان روشن، نقطه نظرات صحیح را ارائه بدهند. با تهمت‌زنی و جنجال‌آفرینی، بنده موافق نیستم؛ با تکفیر کردن و متهم کردن این و آن، بنده موافق نیستم. اعتقاد من این است که مجموعه‌ی انقلابی کشور ـ که بحمدالله تعداد بی‌شماری از آنها در بین جوانهای ما، در بین صاحب‌نظران ما، اساتید ما، بزرگان ما، تحصیل‌کرده‌های ما حضور دارند ـ میتوانند با منطقِ محکم وارد میدان بشوند، نقّادی کنند.))

برادر ارجمند، جناب آقای شکری از این پس پاسخ ما به تکرار رویه ناصواب کنونی، آیه شریفه ” قَالُوا سَلاَماً ” خواهد بود.

امیدواریم در مسیر بهبود وضع مردم شریف تالش، رضوانشهر و ماسال راه دوستی، محبت و تلاش سازنده را در پیش گیرید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.