فرماندار آستارا گفت: باید تسهیلاتی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم تا رونق منطقه ویژه را در پی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار با حسین چراغی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اظهار داشت: بندر آستارا و منطقه ویژه اقتصادی از جمله ظرفیت‌های مهم و شناخته شده شهرستان آستار است که می‌تواند در پویایی اقتصاد استان و کشور بسیار حائز اهمیت باشد.

وی افزود: همگان آستارا را به دریا و بندرش می شناسند و الصاق واژه بندر به آستارا نشان از اهمیت این مهم برای مردم از گذشته تاکنون دارد، از همین رو انتظارات مردم بالاست و معتقدند در کنار منطقه آزاد انزلی، بندر آستارا و منطقه ویژه اقتصادی اش هم می‌تواند قطب اقتصادی استان گیلان را تقویت کند و توسعه بندر و مجموعه ظرفیت های بالقوه آن باید سریعتر انجام شود.

رنجکش ادامه داد: علیرغم اینکه تجار این منطقه به سمت حمل و نقل دریایی گرایش پیدا کرده اند اما به همان نسبت رشد امکانات و زیر ساخت‌ها نداشته است و باید تسهیلاتی جهت جذب سرمایه گذراران داخلی و خارجی فراهم تا رونق اقتصادی منطقه ویژه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی جایگاه خاصی در آستارا دارد، گفت: اگرچه با تعریف مناطق آزاد کمی فاصله داریم اما قوانین مناطق ویژه جذاب ترین قوانین برای سرمایه گذاران بخش خصوصی است و باید تمام تلاش خود را جهت جذب سرمایه گذاران بزرگ بکار گیریم.
 
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا تصریح کرد: توجه به حمل و نقل دریایی بویژه در حوزه توریسم دریایی با محوریت مباحث اقتصاد دریا محور می‌تواند در آستارا نقش آفرینی بهتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: وجود قابلیت‌های متنوع مرزی شامل دریایی، زمینی، ریلی این شهرستان را به کانون بنادر تجاری اقتصادی تبدیل کرده است که باید متناسب با این ظرفیت، زیرساخت‌ها تکمیل شود.

وی تاکید کرد: آستارا شهری با ظرفیت‌های ملی است و باید به آن نگاهی ملی داشت زیرا این شهرستان در آینده سهم قابل توجهی از اقتصاد حمل و نقل کشور و جهان را خواهد داشت.

رنجکش با اشاره به توجه و تاکیدات دولت تدبیر و امید در بهره مندی از ظرفیت‌های بالقوه آستارا و نگاه ویژه به این شهرستان، افزود: آستارا دارای چشم انداز روشنی در توسعه است اما نیازمند تسریع در حرکت است.

چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان به اهمیت بندر آستارا و جایگاه آن در توسعه اقتصاد دریایی، ریلی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آستارا در این زمینه از بندرانزلی پیشی‌گرفته و این پتانسیل باعث شده نه تنها در حوزه‌های تجاری و اشتغالزایی بلکه در حوزه گردشگری نیز موفقیت هایی کسب کند.

وی برای تفهیم بیشتر پتانسیل منطقه ویژه اعلام آمادگی‌کرد کارگاه‌های آموزشی برای مدیران و نخبگان آستارا گذاشته شود که با نظر مثبت فرماندار آستار مواجه شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.