فیروز فاضلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دولت دهم یک هزار و ٨٣١ عنوان کتاب در گیلان منتشر شد که این آمار در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، به 2 هزار و ٣٩١ عنوان رسید.
وی یادآور شد: حمایت از ناشران و روند رشد فعالیت آنان در سال گذشته، موجب شد تا برای سومین سال پیاپی، رکورد ثبت شده در حوزه عناوین کتاب های منتشر شده، شکسته شود.
فاضلی اظهار کرد: بیش از یک میلیون جلد کتاب در سال 95 منتشر شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، افزون بر 21 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: ٧٦٠ عنوان کتاب توسط ٤٥ ناشر گیلانی در سال ٩٥ منتشر شد که نسبت به سال قبل از آن که ٦٧٠ عنوان بود، از رشد 11 و هشت دهم درصدی برخوردار است.
به گفته فاضلی ، در کتاب های منتشره سال ٩٥ در گیلان، ٧١٣ عنوان کتاب تألیفی، ٤٧ عنوان ترجمه، ٥١٤ عنوان چاپ اول و ٢٤٦ عنوان چاپ مجدد بوده است.
وی ادامه داد: طی مدت مذکور، ٢٤٧ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان در گیلان چاپ و منتشر شده که از این نظر، رکورد جدیدی در تاریخ نشر استان به شمار می رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه این اداره کل از ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: سال گذشته ٧٧ نمایشگاه کتاب در سطح استان برگزار شد که دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بازدید ١١٤ هزار نفر و فروش ٢٤ میلیارد ریالی کتاب، به عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان در سال ٩٥ بوده است.
وی با بیان اینکه گیلان جزو استان های برتر کشور در انتشار کتاب از ابتدا تا انتهاست، متذکر شد: تمام مراحل انتشار کتاب در گیلان انجام می‌شود.
١٤٥ ناشر دارای مجوز فعالیت در گیلان هستند که از این تعداد، ١١٦ ناشر در مرکز استان و مابقی در شهرستان ها فعالیت دارند.
خبرنگار: مرضیه ضامن ** انتشاردهنده: کبیری
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.