معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: باید در واحدهای دانشگاهی برنامه‌ریزی آموزشی با اولویت استفاده از استادان تمام وقت و نیمه وقت واحدهای دانشگاهی انجام شود و در موارد خاص‌که مورد نیاز باشد از اساتید حق التدریس استفاده شود.

به گزارش ایلنا از رشت، هفتمین جلسه شورای آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور معاونین آموزشی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در سالن جلسات واحد رشت برگزار شد.

 شهاب شریعتی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و رئیس شورای تخصصی آموزشی استان گیلان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان همچنین تبریک هفته معلم گفت: هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و استاد بهانه ای است تا بتوانیم از این قشر زحمتکش و تلاشگران عرصه علم که همواره به تعلیم و تعلم جوانان و آینده سازان این کشور می‌پردازند، قدردانی کنیم.

وی با اشاره به تعداد رشته های فعال در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: در حال حاضر در مقاطع دکتری تعداد 57رشته و مقاطع کارشناسی ارشد تعدد 189 رشته مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان فعال و دانشجویان در این رشته هامشغول به تحصیل هستند.

 شریعتی تعداد اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را قریب به ٨٩٠ نفر خواند و ادامه داد: از این تعداد اساتیدتمام وقت 540 نفر مربی بوده که بر اساس آمارها به مقدار 53% دانشجوی دکتری بوده که در آینده نزدیک هرم هیات علمیدانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به مقدار قابل توجهی ترمیم و به سمت استادیار به بالا  پیش خواهد رفت.

رئیس شورای تخصصی آموزشی دانشگاه آزاد استان گیلان نظارت بر کیفیت آموزش در واحدهای دانشگاهی را موردتوجه قرار داد و تاکید کرد: معاونین آموزشی واحدهای دانشگاهی استان گیلان باید نظارت کافی بر امر آموزش در واحد های دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داده و بر مواردی مانند حضور مستمر و منظم اساتید در کلاس‌های آموزشی، برگزاری‌منظم امتحانات پایان نیمسال، اطلاع‌رسانی منظم و به موقع قوانین و مقررات آموزشی به دانشجویان، رعایت سرفصل های آموزشی و... نظارت مستمر و دقیق داشته باشند.

 معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تصریح کرد:  باید در واحدهای دانشگاهی‌برنامه‌ریزی آموزشی با اولویت استفاده از استادان تمام‌وقت و نیمه وقت واحدهای دانشگاهی و اساتید مدعو از سایر واحد های دانشگاهی انجام شود و در موارد خاص که مورد نیاز باشد از اساتید حق التدریس استفاده شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: حضور استادان در دانشگاه باعث خواهد شد تا جوابگویی به مطالبات دانشجویی در کمترینزمان ممکن انجام شود و دانشجو یان نیز بتوانند جهت رفع مشکلات آموزشی پژوهشی خود به اساتید حاضر مراجعه کنند.

شریعتی مشارکت اساتید در فعالیت های مختلف دانشگاه را خواستار شد.

در پایان هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.