حجت شعبانپور روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ، برخی ادعاها در مورد عدم تحقق وعده های دولت تدبیر و امید در گیلان را به شدت رد کرد و اظهارداشت: پیگیری و به اتمام رساندن طرح ها و پروژه ها به معنای ضعف عملکرد دولت نیست این ها قوت دولت بشمار می آید.
وی افزود: این رسانه های منتقد قسمت اعظم موفقیت و اجرای طرح ها را کنار می گذارند و گوشه ای از آن که انجام نشده است را می گیرند و به عنوان ضعف دولت مطرح می کنند که من این را به شدت رد می کنم و نوعی بی انصافی می دانم .
وی خاطرنشان کرد: سد آیت الله بهجت( شهربیجار) سال ها بود که نیمه تمام بود این سد به کمک دولت تدبیر و امید به پایان رسید که در این رابطه 43 خانوار ساماندهی نشده باقیمانده اند که استاندار تاکید کرده اند که این خانوارها باید در سال 96 تعیین تکلیف شوند.
وی ادامه داد: برای تملک اراضی و اعیان و عرصه خانوارهای باقیمانده حدود 60 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده بود که در مجمع نمایندگان استان گیلان این مورد را مورد تاکید قرار دادم که باید 90 میلیارد ریال برای این خانوارهای باقیمانده اختصاص یابد تا نسبت به کوچ آنها اقدام شود.
وی تصریح کرد: همچنین سد شفارود با روی کار آمدن دولت یازدهم به دلیل مشکلات مالی پیشرفت فیزیکی خیلی کمی داشت و بیش از 20سال انجام مطالعات این سد راکد مانده بود ولی با پیگیری های جدی استاندار بصورت فاینانس مطرح شد و اولین فاینانسی بود که در کشور راه افتاده است و از هم اکنون پیشرفت فیزیکی خوبی دارد .
معاون امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه با معاونان وزارت نیرو صحبت شده است و استاندار نیز در جلسه های جداگانه بر تمدید این فاینانس تاکید کرده اند گفت: این اقدامات به منزله این نیست که کار عقب است و دولت نتوانست کار انجام دهد.
شعبانپور خاطرنشان کرد: به اتمام رسیدن طرح ها و پروژه های بزرگ قطعا نیاز به مراحل زمان بندی قانونی دارد و کارفرمای آن باید پیگیری و تعیین شود و پیمانکار مورد مواخذه قرار بگیرد و این ضعف کار نیست زیرا نفس کار مهم است که دولت تدبیر و امید پس از 20 سال توقف ساخت آن را شروع کرد.
وی تاکید کرد: دولت مورد گازرسانی در این استان تدبیر کرد و آن را از 64درصد به 96درصد ، آب روستایی را از 60درصد به 76 درصد و آسفالت راه روستایی را از 39درصد به 51 و هفت درصد رساند که این رشد شاخص ها است و مردم در روستاها آن را لمس می کنند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.