به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری آستارا، یونس رنجکش در همایش گفتمان سازی شوراها - انتخابات و مشارکت حداکثری اظهار داشت: تمام تلاش ما برای برگزاری این نشست ها ایجاد گفتمان قانون مداری در انتخابات است و انتظار داریم رعایت قانون در اولویت فعالیتهای انتخاباتی باشد. وی خطاب به داوطلبان شوراهای اسلامی شهر گفت: با رعایت قانون در ایام تبلیغات و روز انتخابات به مردم کمک کنید انتخابی اصلح داشته باشند و همچنین گام ارزشمندی در مشارکت حداکثری برداشته باشید.

وی با تشکر از همه کسانیکه احساس تکلیف اجتماعی کردند و خود را داوطلب نمودند، بیان داشت: از هیات اجرایی که تلاش کرد با رعایت مر قانون نارضایتی پیش نیاید و از هیات نظارت که با حسن نظر نگاه کرد و از مراجع چهارگانه که هرآنچه قانون از آنها خواسته بود را اجرا کردند و در نهایت از همه کسانیکه تلاش کردند یک فضای قانون محور تاکنون در انتخابات داشته باشیم تقدیر و تشکر می نمایم. فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا ادامه داد: ما کارمان را به عنوان متولی برگزاری انتخابات انجام دادیم و فضای حضور داوطلبان را فراهم کردیم، اکنون نوبت داوطلبان است تا نشان دهند با رعایت موازین قانونی پای در عرصه رقابت می گذارند.

وی تاکید کرد: همانطور که داوطلبان انتخابات شوراها از مجریان انتظار داشتند قانون را در تایید صلاحیت آنها مدنظر داشته باشیم، اکنون هیات های اجرایی و نظارت نیز از آنها انتظار دارند مر قانون را در زمان تبلیغات و همچنین روز انتخابات رعایت کنند تا انتخاباتی سالم، پویا و رقابتی و تحقق مشارکت حداکثری داشته باشیم. رنجکش گفت: قانون به مجریان انتخابات اختیارات کافی داده است و مطمئن باشید به محض رویت موارد خلاف قانون، با ارائه مستندات لازم برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: 391 نفر در این انتخابات در شهرستان آستارا داوطلب شده اند و خوشبختانه بیش از 99 درصد آنان تایید صلاحیت شده اند و اکنون در فضای رقابت انتخابات هستند، اگر معیار ما قانون نباشد ممکن است اتفاق ناخوشایندی رخ دهد و ناهنجاری هایی بوجود آید که در شان شهرستان نیست پس تلاش می کنیم فضا را بطور یکسان برای همه فراهم کنیم اما این امر نیازمند همراهی های شماست. فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا اضافه کرد: باتوجه به حجم کاندیداها ضرورت دارد حتما یک مسئول ستاد از طرف کاندیدای محترم به فرمانداری معرفی شود و برنامه های ستاد نیز اعلام گردد تا با این همراهی و همکاری دو طرفه انتخابات را در مسیر قانونی هدایت کنیم.

وی در پایان با تاکید مجدد بر محور قرار دادن قانون از سوی کاندیداها گفت: داوطلبان تلاش کنند از مسیر درست حرکت کنند چراکه هرگز آبروی نظام و دولت را به پای بی قانونی هزینه نخواهیم کرد. گفتنی است همایش گفتمان سازی شوراها - انتخابات و مشارکت حداکثری با هدف تبیین موازین قانونی انتخابات برای کاندیداهای شورای اسلامی شهرهای آستارا و لوندویل در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد. در این همایش تعدادی از روسای امنیتی ، انتظامی ، انتخاباتی حضور داشتند و مباحثی به صورت آموزشی برای شرکت کنندگان ارائه کردند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 640960
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.