مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به رشد ٣٠ درصدی عناوین کتاب‌های منتشر شده در این استان، افزود: در دولت دهم یک هزار و ٨٣١ عنوان کتاب در گیلان منتشر شد که این آمار در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید به دو هزار و ٣٩١ عنوان رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در مراسم نکوداشت دو تن از خادمان نشر گیلان در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به رشد ٣٠ درصدی عناوین کتاب های منتشر شده در گیلان، اظهار کرد: در دولت دهم یک هزار و ٨٣١ عنوان کتاب در گیلان منتشر شد که این آمار در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید به دو هزار و ٣٩١ عنوان رسید.

وی در ادامه با بیان این که یک کتاب فروش خوب باید دارای خصوصیاتی از جمله حسن خلق، مردم‌داری، کتاب شناسی و مشورت خواهی در تهیه کتب باشد، اظهار کرد: این موارد از خصوصیات بارز زنده یاد طاعتی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین با اشاره به انجام مطالعات و کار گسترده فرهنگی در زمینه های مختلف توسط استاد جکتاجی؛ سخت کوشی و صاحب نظری این ناشر برجسته گیلانی را در زمینه مسائل گیلان شناسی و پژوهشی از خصوصیات بارز وی برشمرد.

فاضلی با بیان این که امروزه کتاب های زیادی منتشر می شود، اما از شاخصه های کتاب خوب آن است که ارجاعات فراوان به آن داده شود، تصریح کرد: در خصوص آثار استاد جکتاجی این گونه است که ارجاع متعدد به آثارش دیده می شود.

بر اساس این گزارش؛ مراسم تجلیل از خادمان نشر همزمان با نشست بررسی جایگاه نشر استانی در نشر ملی و کسب و کار نشر در مقیاس استانی، به همت کمیته فعالیت‌های فرهنگی سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با همکاری مؤسسه‌ فرهنگی و هنری معیار سخن و انتشارات به‌نشر، روز گذشته در سرای اهل قلم سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

گفتنی است که این هم‌اندیشی برای نخستین بار در دوره‌های برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود و برای نخستین سال، استان‌های گیلان و خراسان رضوی و شهرهای رشت، مشهد، تبریز، و قم،  باتوجه به توانمندی‌هایشان در تقویت نشر ملی، مورد توجه قرار گرفته‌اند.

زنده‌یاد غلامرضا طاعتی (بنیادگذار کتابفروشی و انتشارات طاعتی) و محمدتقی پوراحمد جکتاجی (مدیر مسئول انتشارات گیلکان و نشریۀ گیله‌وا)، خادمان نشر گیلانی هستند که در این مراسم با حضور بزرگان و دست‌اندرکاران نشر از آنان تجلیل شد.

سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ١٣ تا ٢٣ اردیبهشت ١٣٩٦ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران واقع در شهر آفتاب برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.