کاظم دلخوش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اهتمام هیات عالی نظارت استان، شهرستان ها و بخش ها بر حفظ حرمت مردم است، افزود: تلاش بر این بوده که به کسی ظلم نشود و این امر موجب دلگرمی مردم چه در کاندیداشدن آنها و چه آمدنشان پای صندوق های رأی شده است.
وی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان سلیقه ای عمل نکردیم و صلاحیت ها را با توجه به قانون و مستنداتی که مراجع چهارگانه داشته اند، مورد بررسی قرار دادیم.
رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان گفت: با بررسی صلاحیت ها فقط حدود یک درصد ریزش داشته ایم .
دلخوش با بیان اینکه بررسی صلاحیت شهرستان ها را دیروز جمع بندی و به فرمانداری ها نتیجه را اعلام کردیم ، افزود: رد صلاحیت هایی که انجام شده بود ، مورد بازبینی قرار گرفت و شکایت ها رسیدگی شد.
وی گفت: اسامی اعلام شده اما برای روستاها مرحله دیگری نیز داریم و در حال حاضر به لیست نهایی رشت رسیدیم و یک تعداد پرونده بود که رسیدگی شد.
دلخوش تصریح کرد: از تعداد 35 نفر کاندیدای شورای اسلامی شهر رشت، 13 نفر مورد تایید و 22 نفر رد صلاحیت شدند.
وی میانگین سنی کاندیداهای شوراهای استان را 35 سال عنوان و بیان کرد: ترکیب سنی نامزدهای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان، بین 24 تا 70 سال است.
رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان، حضور پرشور مردم را نشاندهنده علاقه مندی آنها به نظام دانست و گفت: همه مردم به کشور و رهبرشان علاقه مند هستند و با دیدگاه های مختلف سیاسی، در عرصه های مختلف حضور می یابند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
فرایند أخذ رأی پنجمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر در آستارا، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود و تالش بصورت الکترونیکی انجام خواهد شد. مردم در هرکدام از این شهرها باید هفت عضو شورای اسلامی را انتخاب کنند.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
به گزارش روابط عمومی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان به ایرنا، از مجموع 142 فقره پرونده داوطلبان انتخابات شورای اسلامی در شهرهای تابعه استان که به هیات عالی نظارت واصل شده، 46 نفر رد و 96 نفر تایید صلاحیت شدند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.