به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز یکشنبه در آئین گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا افزود: جوانان در تولید نشاط اجتماعی نقش ویژه ای دارند و باید از ظرفیت آنها در برنامه های فرهنگی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه مهارت آموزی جوانان در مدارس و دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: اگر جوانان ما به درستی مهارت های شغلی را فرا بگیرند، می توانند به تقویت بسترهای توسعه پایدار کشور کمک کنند.
وی اظهار کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان در برطرف کردن دغدغه های این قشر نقش مهمی دارد و باید مصوبات این ستاد عملیاتی شود.
رنجکش ادامه داد: با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری شهرستان آستارا می توان بستر اشتغال جوانان را فراهم کرد.
امام جمعه آستارا نیز در این آئین گفت: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری تحصیل، تهذیب و ورزش از عوامل مهم و اساسی پیشرفت جوانان محسوب می شود.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا افزود: جوانان باید شناخت درست و صحیح از قرآن و اهل بیت (ع) داشته باشند و زندگی دینی ما در گرو شناخت و معرفت حقیقی است.
وی اضافه کرد: جوانان ما اگر به دنبال الگو هستند باید به سراغ شخصیت های معصوم و پاکی نظیر حضرت علی اکبر (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) بروند و زندگی و سیره آن بزرگواران را به عنوان الگوی عملی خود قرار دهند.
وی خواستار همگرایی و وحدت مسئولان برای رسیدگی به امور جوانان شد و بیان کرد: بسترهای اشتغال جوانان در آستارا به لحاظ موقعیت استراتژیک و مرزی این شهرستان باید بیش از پیش فراهم شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز با اشاره به اینکه انس با قرآن و اقامه نماز باید جزو برنامه های جوانان باشد، گفت: جوانی سرمایه ارزشمندی است و باید جوانان پاک ایران اسلامی دوران طلایی عمر خود را با خداجویی و عبادت سپری کنند و از گناه و معصیت دور باشند.
ابوطالب جوان ورزشکار بودن و داشتن معنویت را جزو ویژگی های جوان سالم ذکر و اضافه کرد: اگر می خواهیم جامعه اسلامی بیش از پیش به سمت جامعه سالم و سرزنده پیش رود، باید جوانان به ورزش به عنوان یک تکلیف نگاه کنند.
قرائت شعر و اجرای میان پرده نمایش کمدی از بخش های دیگر آئین گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در شهرستان آستارا بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.