به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز شنبه در دیدار با مسئولان و اعضای هیات ورزش های همگانی آستارا اظهار داشت: ورزش همگانی و تحرکات بدنی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
وی یکی از دلایل استقبال کم مردم از ورزش همگانی را، ندانستن تفاوت بین ورزش همگانی و قهرمانی دانست و گفت: تبدیل ورزش همگانی به فرهنگ عمومی از آرزوهای ورزشکاران پیشکسوت است و شاید لذت بالا بردن جام فوتبال، رفتن بر سکوی قهرمانی و انداختن مدال بر گردن را نداشته باشد اما آرامش جسم و روان در گرو ورزش همگانی است.
وی ادامه داد: ورزش از فرد گرایی جلوگیری و به سلامت روانی جامعه و کاهش اضطراب در افراد و گسترش نشاط اجتماعی کمک می کند.
داوود دوستدار رئیس هیات ورزش های همگانی آستارا نیز در این دیدار گفت: این هیات از قدیمی ترین هیات های ورزشی شهرستان است و بیش از 32 سال سابقه فعالیت دارد.
وی افزود: فعالیت 16کمیته در این هیات ورزشی، عملکرد خوبی در پی داشته است.
هفت هزار ورزشکار در 30 هیات ورزشی در آستارا ساماندهی شده اند.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا ، رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا گفت: عملیات احداث استخر شنای سرپوشیده این شهرستان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و بهره برداری آن نیازمند 24 میلیارد ریال اعتبار است.
وحید خاصی پور در جریان بازدید از استخر شنای آستارا گفت: احداث این استخر به مساحت یک هزار و 57 متر مربع از سال 1386 در مجموعه ورزشی وحدت آغاز شد و در سال گذشته چهار میلیارد ریال اعتبار برای آن اختصاص یافت و تاکنون حدود هشت میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: با توجه به وجود علاقمندان فراوان شنا در آستارا ، آموزش این رشته ورزشی در فصل تابستان در نوار ساحلی این شهرستان انجام می شود و امیدواریم با کامل شدن استخر، علاقمندان در طول سال از آن استفاده کنند.
خبرنگاران: عیسی پاشاپور - یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.