مهدی ولی پور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آموزشی جمعه، ایمان، ایمنی امروز (جمعه) با استقرار 32 چادر در مبادی ورودی نماز جمعه سراسر استان به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت: انجام غربالگری ( تست فشار خون ) نمازگزاران ، ارتقاء آمادگی خانواده ها در مواجهه با حوادث و سوانح ، معرفی طرح خادم در راستای افزایش میزان اطلاعات امدادی عموم مردم از اهداف اجرای این طرح است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: مربیان مستقر در این طرح ضمن آموزش چهره به چهره شهروندان طرح ملی خادم را به آنان معرفی می کنند.
وی افزود : طرح جمعه ، ایمان ، ایمنی هفته آینده 22 اردیبهشت نیز در مکان برگزاری نماز جمعه همزمان در مصلاهای سراسر کشور در ورودی خواهران و برادران اجرا می شود.
طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) با هدف آمادگی در برابر مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در حوادث از دهه فجر سال گذشته در گیلان آغاز شده و به مدت یک سال ادامه دارد که در این مدت، هشت هزار و 610 خانواده گیلانی از آموزش چهره به چهره این جمعیت بهره مند می شوند.
در زمان حاضر، معاونت امداد و نجات گیلان دارای یکصد و 47 خودروی تخصصی، کمک دار، موتورسیکلت، ست نجات، خودروی سنگین امدادی، 23 انبار امدادی در استان، 14 پایگاه ثابت و موقت بین جاده ای، کوهستان و دریایی است.
13 تا 19 اردیبهشت هفته هلال احمر است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.