به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز پنجشنبه در بازدید از کارگاه های گلیم بافی، سفال و صنایع چوب روستای عنبران شهرستان مرزی بندر آستارا افزود: برند سازی نقش مهمی در هویت یابی صنایع دستی آستارا و توسعه فرهنگ کسب و کار و رونق اقتصادی منطقه دارد.
وی یاد آور شد: تولیدات متنوع و با کیفیتی در آستارا داریم و به دلیل شخصی و خصوصی بودن مکان تولید، از دید مشتری دور مانده است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاران بخش صنایع دستی باید با توجه به روش های نوین بازاریابی، زمینه های حضور بیشتر تولیدات آن را در بازار های داخلی و خارجی فراهم کنند.
رنجکش ادامه داد: مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید زمینه آشنایی سرمایه گذاران و صاحبان حرفه برای ورود به بازار و دست یابی به هویت صنایع دستی منطقه را فراهم کنند.
او گفت: این شهرستان دارای قابلیت های بسیاری در عرضه صنایع دستی است و می تواند بازارهای منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.
رنجکش اضافه کرد: انتخاب روستای عنبران آستارا به عنوان دهکده صنایع دستی نقش مهمی در توسعه کار آفرینی و ایجاد اشتغال و رفع بیکاری دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.
وی ادامه داد: سالیانه آثار زیادی به ارزش میلیون ها تومان توسط صنعت گران صنایع دستی در این روستا تولید می شود و سرمایه گذاری برای برند سازی آن می تواند تحولات خوبی در آستارا ایجاد کند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و روستای عنبران بخش مرکزی این شهرستان، به عنوان دهکده صنایع دستی از شهرت زیادی برخوردار است.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.