مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: از برنامه شرکت توزیع برق در سال 96 جایگزین کردن هزار کیلومتر شبکه‌های مسی و فرسوده برق با کابل خودنگهدار است.

به گزارش ایلنا از رشت، طی هماهنگی بعمل آمده از سوی طالبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان‌گیلان و رئیس شورای هماهنگی‌مدیران ارشد وزارت نیرو در استان، اولین جلسه‌شورای مطروحه در سال 1396 باحضور انجم شعاع معاون پارلمانی وزیر نیرو ، حاج رسولیها مدیرعامل شرکت منابع آب ایران و هیات همراه از وزارت نیرو، مدیران عامل شرکت‌های‌صنعت آب و برق استان و مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد .
  در ابتدای این جلسه که دوازدهم اردیبهشت سالجاری به میزبانی شرکت آب منطقه ای استان برگزار شد،طالبی خاطر نشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان یکی از شرکتهای بزرگ خدمات رسان در استان است که دارای یک میلیون و سیصد و چهل وسه هزار مشترک ، 28 هزار شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و 18455 دستگاه پست برق بوده و تعداد روستاههای برقدار استان 2548 روستا است.
  وی  خلاصه ای از عملکرد شرکت در سال 95 و برنامه های شرکت در سال 96 را مورد اشاره قرار داد .   طالبی اظهار داشت: یکی از چالش‌های مهم و اساسی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، قدمت شبکه های آن است که چیزی حدود 21 درصد خطوط 20 کیلوولت و 29 درصد خطوط فشار ضعیف و 22 درصد پستهای برق استان قدمتی بالای 30 سال دارند که برابر استانداردهای تعیین شده می بایست این تجهیزات تعویض و بهینه سازی شوند که در یک بازه زمانی 4 تا 6 سال با تخصیص اعتبارات مناسب اجرایی شود. مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: یکی از برنامه های این شرکت در سال 96 جایگزین نمودن هزار کیلومتر شبکه های مسی و فرسوده برق با کابل خودنگهدار می باشد که این امر به نوبه خود علاوه بر بهبود ولتاژ برق و کاهش ضعف برق در بخشهای مختلف استان ، موجب کاهش سرقت سیم برق در مناطق آلوده می گردد. رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان ضمن تشکر از همکاری خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی با سازمانهای خدمت رسان خصوصا توزیع برق گیلان , خواستار کمک و حمایت آنها به مانند گذشته در جذب اعتبارات مورد نیاز استان در بخش صنعت برق و حل مشکل قانون منع واگذاری انشعاب برق به متقاضیان فاقد پروانه ساخت شد.  بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان گیلان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سال 95 و برنامه های 96 موارد ذیل را بعنوان انتظار از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی عنوان نمود: - اصلاح ماده 18 قانون سازمان برق ایران - ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنعت برق استان  حسینی، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان هم با بیان اینکه آب و فاضلاب شهری 68% استان را تحت پوشش قرار داده است، گفت: تصفیه خانه بزرگ گیلان با ظرفیت 3 متر مکعب در ثانیه، 64% آب گیلان را تحت پوشش خود دارد. وی ادامه داد: در حال حاضر 3 تصفیه خانه در حال ساخت در مسکن مهر رشت، انزلی و آستارا را داریم. رنج ور، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان اینکه جمعیت روستایی گیلان 3.4% کل جمعیت را تشکیل می دهد در حالی که 0.85% از نظر خاک را در اختیار دارد، گفت: وجود تفاوت فاحش میان قیمت واقعی انشعاب با فروش باعث صرف هزینه های زیادی می گردد . انجم شعاع معاون وزیر نیرو با بیان اینکه حضور نمایندگان گیلان در این نشست و در صحن های علنی مجلس بسیار موثر است، گفت: نمایندگان ما اطلاع دارند که در حوزه ی نیرو ظرفیت ها و استعدادهای فراوانی وجود دارد که بر اساس آن بیش از 90% قطعات تاسیسات برقی در داخل کشور تولید می شود. اسدا... عباسی، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران استانی و فعالان صنعت آب و برق کشور ، به بحران برف سال 95 اشاره و درخواست نمود اقدامات اساسی جهت اصلاح شبکه های توزیع و انتقال نیروی برق آسیب دیده انجام شود.  در انتهای این جلسه نیز مقرر شد آن دسته از انتظارات نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که نیاز به رسیدگی و تصمیم گیری فرا استانی دارد، توسط معاون پارلمانی وزیر نیرو و همچنین مدیرعامل شرکت منابع آب ایران از طریق ستاد وزارت نیرو مورد پیگیری قرار گیرد و موارد داخل استان نیز دریک جلسه باحضور حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و مدیران صنعت آب و برق استان مورد رسیدگی واقع شود .
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.