به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا قربانی عصر چهارشنبه در دیدار با جمعی از هنرمندان شهرستان لاهیجان اظهار داشت: برای نیل به زندگی هنرمندانه ، کم عیب و رسیدن به مطالبات برحق، راهی بهتر از صندوق آراء پیدا نمی کنیم و تجربه بشر، تایید کننده این مشی است که راه تغییرات مسالمت آمیز در دنیای کنونی از طریق انتخابات امکانپذیر است.
وی با اشاره به اینکه در آستانه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها قرار داریم، افزود: صندوق های انتخابات از یک سو به گلدان هایی برای رویش گل های زیبای زندگی و از سوی دیگر به تابوتی تشبیه می شوند برای دفن عیوب و بی هنری ها.
وی ادامه داد: در مسیر اعتلاء ، اراده آگاهانه و جمعی همه ما چاره ساز است چنانکه خداوند نوید داده وضع هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آنکه آن قوم خود را تغییر دهند.
قربانی خاطرنشان کرد: هنرمندان کشور نقش منحصر بفرد و ارزنده ای در این عرصه دارند؛ نه اپوزیسیون بودند و هستند و نه منزوی و عزلت نشینند بلکه در بزنگاه ها و پیچ های مهم و سرنوشت ساز کشور از مهم ترین گروه های مرجع به شمار آمده و می آیند .
وی از هنرمندان به عنوان فرهیختگان جامعه خواست برای خلق حماسه دیگری و حضور و مشارکت حداکثری مردم فارغ از دلبستگی های سیاسی که در جای خود ارزشمند است، برای وارد صحنه کردن همه آنانی که تردید در مشارکت و انتخابات دارند، با جدیت وارد میدان شوند .
معاون فرماندار لاهیجان گفت: می توان از یک منظر هنر را در تقابل با عیب معنا کرد، جملاتی مانند عیبش را گفتی ، هنرش را نیز بگو یا تا مرد (کس) سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد که در واقع هر کار بی عیبی، هنر است .
وی اظهار داشت: هنر گفتگو ، هنر معاشرت ، هنر دیپلماسی ، هنر بی کینه زیستن و هنر الهی و انسانی زیستن از متعالی ترین هنرهایی هستند که در زندگی فردی و اجتماعی هویدا می شوند.
به گفته قربانی، هر جامعه ای که هنرمندان متخصص و ماهر خویش را گرامی می دارد، غنی و جامعه ای که هنرمندانش دلخور و دلتنگ هستند، معیوب است و رضایت یا عدم رضایت هنرمندان هر جامعه ای، شاخصی برای تعیین میزان عیوب آن جامعه محسوب می شوند.
وی گفت: باید بپذیریم به موازات سرمایه گذاری در حوزه عمران و صنعت، در حوزه اندیشه و فرهنگ و هنر نیز سرمایه گذاری شود و کم توجهی به هنرمندان و صاحبان اندیشه و قلم، میدان را برای جولان بی هنران آماده می سازد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار :فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.