به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ کمیته فنی کارگروه تخصصی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری و با حضور دستگاه های عضو این کارگروه برگزار شد.

در این نشست رضا علیزاده، توسعه و رونق اقتصادی گیلان را در گرو توجه به صنعت گردشگری و تسریع روند اجرایی طرح های سرمایه گذاری خواند و اظهار داشت: رفع موانع سرمایه گذاری در جامعه یکی از مهمترین مقوله‌های مهمی است که باید بدان توجه ویژه نمود.

وی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان خاطرنشان کرد: ایجاد هم‌پیوندی بین جاذبه‌های گردشگری با رویکرد توسعه پایدار و توسعه این صنعت در راس تصمیم گیری های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان قرار دارد.

این مسئول به نامگذاری سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره نمود و اذعان کرد: طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری علاوه بر تحقق بخشی به اهداف اقتصاد مقاومتی؛ راهکار مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق در تولید محسوب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان تنها راه برون رفت از مشکل بیکاری در استان را توسعه و توجه به صنعت گردشگری دانست و تاکید کرد: این موضوع شعار نیست ، بلکه یک واقعیت است. وی با بیان اینکه بهره وری و پویایی اقتصادی استان مستلزم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است، بر لزوم رفع مسایل و مشکلات تاسیسات مرتبط با گردشگری و توسعه کلان از سوی دستگاه های دولتی تاکید نمود.

علیزاده دور شدن از بروکراسی اداری را موجب تسهیل در فرایند سرمایه گذاری خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به توان و پتانسیل موجود در بخش گردشگری گیلان لزوم سرمایه گذاری‌های بیشتری احساس می شود که این مهم در صورت تحقق موجبات حضور هرچه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی را فراهم می آورد.

این مسئول با بیان اینکه در دولت یازدهم فضا برای سرمایه گذاری خارجی فراهم شده ، بر لزوم بهره گیری از این فرصت برای توسعه صنعت گردشگری در گیلان تاکید کرد و گفت: با توجه به توسعه گردشگری می توانیم اقتصاد و اشتغال گیلان را نجات دهیم.

رحیم شوقی مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان نیز در ادامه ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران بیان داشت: حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی برای راه اندازی صنایع کوچک و بزرگ امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اشتغال از بزرگترین معضلات جامعه بویژه در بین نسل جوان محسوب میشود، تصریح کرد: رونق صنعت گردشگری بسیاری از جوانان گیلانی را از کنج خانه ها بیرون آورده و روانه بازار کار می کند.

این مسئول گردشگری را صنعتی بسیار درآمدزا در بسیاری از کشورها معرفی کرد و افزود: منطقه نمونه گردشگری نباید به یک نامگذاری محدود شود بلکه باید توان جذب گردشگر را نیز داشته باشد.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636273
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.