به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز چهارشنبه در آئین گرامیداشت مقام معلم در سالن ورزشی انقلاب این شهرستان گفت: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه ای به جایگاه معلمان دارد و جهت رفع دغدغه های این قشر اقدامات خوبی انجام داده است.
یونس رنجکش افزود: معلمان همواره نقش سازنده ای در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی ایفا کرده اند و بار دیگر تاثیر حضورشان را در انتخابات 29اردیبهشت ماه نشان خواهند داد.
وی اضافه کرد: معلمان و فرهنگیان کشور با حضور گسترده و پر شور خود در پای صندوق های آراء، جایگاه نظام اسلامی را در دنیا بالا خواهند برد.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این آئین گفت: معلمان انسان ها را از جهالت به دانایی و از ظلمت به روشنایی هدایت می کنند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه وامدار معلمان خودمان هستیم، افزود: انسان به هر درجه ای از پست و مقام برسد، باید در مقابل معلم خود سر تعظیم فرو آورد.
وی معلمان را پدران معنوی جامعه خواند و اضافه کرد: نباید معلمان دغدغه مالی داشته باشند و اگر حمایت شوند، بدون دغدغه خاطر با هدف ساختن نسلی پویا تلاش خواهند کرد.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: بزرگان زیادی در تاریخ اسلام نامشان به عنوان معلم ماندگار شده و یکی از آن شخصیت های بزرگ، علامه شهید مطهری است.
ولی داداشی با اشاره به اینکه شغل معلمی از جایگاه ویژه ای نزد خداوند برخوردار است، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما از کاستی هایی رنج می برد و امیدواریم با توجه مسئولان، شاهد تقویت سیستم آموزشی کشور باشیم.
وی افزود: انسان های بزرگ حاصل تربیت معلمان دلسوز هستند و جایگاه بلند و ارزشمند معلمان و مربیان برکسی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه هر نوع صرف هزینه در آموزش و پرورش سرمایه گذاری است، اظهار کرد: امیدواریم معلمان به جایگاه شایسته خود در نظام اسلامی دست یابند و نمایندگان مجلس برای حفظ و احیای جایگاه والای معلمان تلاش می کنند.
اجرای سرود، قرائت دلنوشته و شعر و تجلیل از 110 معلم نمونه آستارا از بخش های دیگر این آئین بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و حدود یک هزار معلم در 136 مدرسه دولتی و غیردولتی آن به 14 هزار دانش آموز تدریس می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار دهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.