به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی ولی پور روز چهارشنبه به مناسبت هفته هلال احمر در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت افزود: پیشگیری و آموزش رویکرد فعالیت جمعیت هلال احمر استان گیلان است و در این رابطه برنامه های مختلفی دارد.
وی به اجرای طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) با هدف آمادگی در برابر مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در حوادث اشاره و اظهار داشت: در اجرای این طرح هشت هزار و 610 خانواده گیلانی از آموزش چهره به چهره این جمعیت بهره مند می شوند.
وی با بیان این که طرح ملی خادم از دهه فجر سال گذشته در گیلان آغاز شده، خاطر نشان کرد: این تعداد از خانواده ها، به مدت یک سال از آموزش های لازم این جمعیت به صورت چهره به چهره برخوردار می شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: داوطلبان این جمعیت با شرکت در دوره های آموزشی و کسب مهارت های لازم برای حضور در منازل خانواده ها و ارایه آموزش چهره به چهره همکاری دارند.
وی در رابطه با رونمایی از پوستر خانواده آماده در مخاطرات در این نشست خبری یادآور شد: در این رابطه انیمیشن 12 قسمتی با موضوع همین پوستر برای آمادگی عموم مردم برای پیشگیری و مقابله با مخاطرات بزودی تهیه و از طریق فضای مجازی منتشر می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت های این جمعیت در بخش های امدادرسانی در سال گذشته و نوروز امسال پرداخت.
در زمان حاضر، معاونت امداد و نجات گیلان دارای یکصد و 47 خودروی تخصصی، کمک دار، موتورسیکلت، ست نجات، خودروی سنگین امدادی، 23 انبار امدادی در استان، 14 پایگاه ثابت و موقت بین جاده ای، کوهستان و دریایی است.
امسال از 13 تا 19 اردیبهشت هفته هلال احمر نام گرفته است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.