به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گیلان به ایرنا، علی یزدانی با بیان اینکه سال گذشته احیای هفت هزارو 500 صنعتی تکلیف ما بود، افزود: امسال در پیشنهاد وزارتخانه احیای 10هزار بنگاه راکد وکم ظرفیت در دستور کار قرار گرفته و پنج هزار بنگاه نیز نوسازی خواهند شد.
وی در بازدید از دفتر شهر صنعتی و یک شرکت تولیدی استان اظهار کرد: علاوه بر بنگاه های راکد بیش از13 هزار طرح صنعتی بالای 60 درصد در کشور داریم که اگر همت کنیم می توانیم این طرح ها را به اشتغال برسانیم.
وی در ادامه به تشریح برنامه های حمایتی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور از نواحی و شهرک های صنعتی پرداخت و افزود : توجه به بخش زیر ساختها از اولویتهای امسال ما است که در این راستا می توان به مبلمان و زیبا سازی شهرکها اشاره کرد .
یزدانی اضافه کرد: توجه به آموزش و تحقیقات ،حضور مستمر در بنگاه‌ها و پیگیری درجهت رفع مشکلاتشان دردستور کار ما قرار دارد.
وی در پایان اختلاف شرکا ، ماشین آلات و تکنولوژی های فرسوده، و وجود عده ای رانت خوار در لباس تولید کننده را از معضلات این عرصه عنوان کرد.
** قیمت اراضی در 80 درصد شهرکهای صنعتی کشور افزایش نخواهد یافت.
در گزارش دیگری از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی گیلان به ایرنا، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی کشور خاطرنشان کرد: قیمت اراضی در80 درصد شهرکهای صنعتی کشور افزایش نخواهد یافت.
وی در بازدید از شهرکهای صنعتی لوشان و خرشک شهرستان رودبار و درنشست با جمعی از مسئولان شهرستان و صنعت گران با اشاره به عدم افزایش قیمت اراضی در 80 درصد از شهرکهای صنعتی کشور گفت: در 20 درصد شهرکها نیز اراضی براساس نرخ تورم محاسبه و به صنعتگران پنج درصد و شرکتهای دانش بنیان 10 درصد تخفیف داده می شود.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه بابیان اینکه بازدید از 500 ناحیه صنعتی در دستور کارمان قرار دارد، اضافه کرد: هدف از این بازدیدها براساس برنامه ریزی های انجام شده در سازمان و تحقق بیانات مقام معظم رهبری درشعار سال ،سیاست های رئیس جمهوری و ستاد اقتصاد مقاومتی است.
یزدانی افزود :در سفر سه روزه اش به گیلان از دو سوم شهرکهای صنعتی استان بازدید و مشکلاتشان را بررسی و موانع بنگاه‌ها، کمبودهای زیرساختی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی کشور، شهرک صنعتی لوشان را از شهرکهای قدیمی و مهم کشور ذکر و تصریح کرد: در این شهرک قدیمی واحدهایی وجود دارند که تولیداتشان در کشور قابلیت رقابت دارند.
این مسئول اضافه شدن راه آهن، وجود بزرگراه، تصفیه خانه، فیبرنوری و...را ازمزیتهای این شهرک دانست و خاطرنشان کرد: این شهرک باید ساماندهی و به مبلمان آن توجه شود.
وی افزود: طی سه ماه آینده بخشی از مشکلات این شهرک رفع خواهد شد و دیگر موانع آن که نیاز به تفاهم با سازمانهای دیگر دارد نیز در دستور کار ما قرار می گیرد .
یزدانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه آموزش یکی از رسالتهای اصلی ما است تصریح کرد:در این زمینه تا کنون بیش از 160 هزار نفر درشهرکهای صنعتی کشور به صورت رایگان آموزش مدیریتی و مهارتی دیده اند .
وی افزود: در زمینه پژوهش برخی از هزینه‌های تحقیقاتی را می پردازیم و همچنین 50درصد هزینه برای شرکت در نمایشگاه های داخلی و بخشی از هزینه های نمایشگاه های خارجی را متقبل می شویم .
یزدانی بابیان اینکه فضای کسب و کار در کشور بهبود یافته است، بیان داشت:درسال گذشته چهار هزار و 31 قرارداد در کشور منعقد شد که 730قرار داد طی پنج روز پایانی سال بسته شد که این امر نشان از بهبود فضای کسب و کار در کشور دارد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی گیلان نیز گفت:شهرک صنعتی لوشان به عنوان یکی از اولین شهرکهای استان از این ظرفیت برخوردار است که می تواند از لحاظ زیست محیطی پذیرای صنایع غیر هوای پاک باشد.
احمد علی شهیدی افزود:در این شهرک 200 هکتاری 45 واحد تولیدی بهره بردار مستقر هستند که خوشبختانه از لحاظ امکانات زیر ساختی از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
وی بابیان اینکه امسال شاهد پویایی تولید واشتغال در استان خواهیم بود، تصریح کرد:با اهتمامی که در مسئولان استان وجود دارد وبرنامه ریزی هایی که در سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی کشور انجام شده است، شاهد اتفاقات خوبی در صنعت گیلان خواهیم بود.
گیلان دارای 35 شهرک و نواحی صنعتی است که یکهزارو 408 واحد واحد تولیدی در شهرک های صنعتی مستقر هستند.
بیش از دو هزارو 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
دریافت خبر: مریم سلیمانی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7296/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.