فرماندار آستارا گفت: در سایه امنیت و ثبات فعالیت‌های اقتصادی در سال 95، پنجاه هزار میلیارد ریال سرمایه داخلی در گیلان جذب شد.

به گزارش ایلنا از رشت، یونس رنجکش در آئین تجلیل از کارگران نمونه آستارا در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان افزود: یکی از عوامل مهمی که در ثبات کسب و کار دخیل است و باعث رونق گرفتن آن می شود، ایجاد فضای امن در محیط کار و همچنین امنیت روانی کارگران است. اگر کسی قصد سرمایه گذاری داشته باشد قطعا به وجود فضای امن آن هم فکر می کند، بنابراین اگر همه کارشان را درست انجام دهند قطعا چیزی به نام فرار سرمایه گذار و عدم جذب سرمایه وجود ندارد.


وی افزود: قبل از استقرار دولت یازدهم با نرخ تورم بالای 40 درصد و رشد منفی 6 درصد در حوزه اقتصادی مواجه بودیم و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده تورم مهار و تک رقمی شد و در حوزه های اشتغال و سرمایه گذاری به پیشرفت های قابل توجهی دست یافتیم.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه در طول سه سال گذشته، گیلان همواره در بهبود فضای کسب و کار رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سایه امنیت و ثبات فعالیت های اقتصادی در سال 95، پنجاه هزار میلیارد ریال سرمایه داخلی در گیلان جذب شد.

وی اقتصاد مقاومتی را مبنای تمام حرکت های اقتصادی خواند و بیان کرد: با بهره گیری از نیروی کار پویا می توانیم در چرخه اقتصاد، ارزش افزوده تولید و به رشد اقتصادی لازم دست پیدا کنیم.

رنجکش هدایت کارآفرینان به بازار کار هدفمند را از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: در حوزه تجارت و گردشگری شهرستان آستارا باید با شیوه های نوین خدمات رسانی کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در برخی از کارگاه های تولید داخلی شاهد برند خارجی هستیم و امیدواریم کارفرمایان و سرمایه گذاران برای تقویت تولید ملی به باور لازم برسند و بر اساس اصول بازاریابی و مشتری مداری به موفقیت های لازم برسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.