به گزارش خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز سه شنبه در آئین تجلیل از کارگران نمونه آستارا در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان افزود: قبل از استقرار دولت یازدهم با نرخ تورم بالای 40 درصد و رشد منفی 6 درصد در حوزه اقتصادی مواجه بودیم و خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده تورم مهار شد و در حوزه های اشتغال و سرمایه گذاری به پیشرفت های قابل توجهی دست یافتیم.
وی با بیان اینکه در طول سه سال گذشته، گیلان همواره در بهبود فضای کسب و کار رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سایه امنیت و ثبات فعالیت های اقتصادی در سال 95، پنجاه هزار میلیارد ریال سرمایه داخلی در گیلان جذب شد.
وی اقتصاد مقاومتی را مبنای تمام حرکت های اقتصادی خواند و بیان کرد: با بهره گیری از نیروی کار پویا می توانیم در چرخه اقتصاد، ارزش افزوده تولید و به رشد اقتصادی لازم دست پیدا کنیم.
رنجکش هدایت کارآفرینان به بازار کار هدفمند را از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: در حوزه تجارت و گردشگری شهرستان آستارا باید با شیوه های نوین خدمات رسانی کنیم.
وی بیان کرد: متاسفانه در برخی از کارگاه های تولید داخلی شاهد برند خارجی هستیم و امیدواریم کارفرمایان و سرمایه گذاران برای تقویت تولید ملی به باور لازم برسند و بر اساس اصول بازاریابی و مشتری مداری به موفقیت های لازم برسیم.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این همایش گفت: کارگران با تلاش در عرصه تولید ملی می توانند به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنند و نقش زحمتکشان عرصه کار در این راستا مهم و حیاتی است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا با اشاره به اینکه از ظرفیت و توانمندی کارگران در عرصه های مختلف تولید باید استفاده شود، اضافه کرد: مقام معظم رهبری نقشه راه موفقیت اقتصاد مقاومتی را مشخص کرده اند و باید اقتصاد مقاومتی به عنوان مقوله راهبردی و کارساز از سوی متولیان امر جدی گرفته شود.
وی برطرف کردن مشکلات کارگران را لازم خواند و گفت: کارگران از مقام و جایگاه رفیعی در نزد خداوند و اولیای دین برخوردارند و جهادگران راه خدا هستند.
در ادامه این آئین از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا از 50 کارگر نمونه این شهرستان تجلیل شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.