فرماندار رودسر از اجرای پروژه احداث تصفیه‌خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر رودسر در قالب سه پکیج با اعتبار اولیه 124 میلیارد تومان اجرایی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودسر، امروز جلسه دست اندرکاران و ذینفعان اجرای تأسیسات فاضلاب شهری رودسر با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان رودسر در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد .

فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه آینده نگری در پروژه ها و اجرای پروژه هایی که فواید بسیاری برای نسل‌های آینده دارد از افتخارات دولت تدبیر و امید است، افزود: اجرای پروژه‌های زیرساختی مانند تصفیه‌خانه فاضلاب و شبکه جمع‌آوری‌بهداشتی فاضلاب‌شهری می‌تواند بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی و اجتماعی منطقه را برطرف کرده و کمک فراوانی به بهداشت و سلامت شهروندان خواهد کرد و با توجه به عبور دو رودخانه شیرا رود و کیارود از داخل شهر  وجود تصفیه خانه بیش از پیش برای رودسر ضروری است.

وی به فعالیت های انجام شده توسط دولت تدبیر و امیددر مباحث زیست محیطی اشاره نمود و افزود: احیاء دریاچه ارومیه و هور العظیم یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در راستای حفظ و احیاء محیط زیست کشور می باشد که با این اقدام از بسیاری از مشکلات ناشی از عدم احیاء آنها که همانا بروز طوفان های نمک و ریزگردها می باشد جلوگیری بعمل آمد .

جانبازی به پروژه احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب شهر رودسر اشاره نمود و گفت : اجرای این پروژه ضمن رفع مشکلات ناشی از عدم جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهر ، کمک شایانی به حفظ منابع زیست محیطی منطقه خواهد داشت .

وی با تأکید بر تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه از محل تسهیلات بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا ،‌ خاطر نشان کرد: شهر رودسر ، از تسهیلات بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا برای احداث تصفیه خانه و جمع آوری فاضلابهای شهری استفاده خواهد نمود .

فرماندار شهرستان رودسر گفت: اجرای پروژه مذکور در قالب سه پکیج با اعتبار اولیه 124 میلیارد تومان اجرایی خواهد شد  .

وی با اشاره به برنامه زمان بندی3 تا 4 ساله پروژه افزود: در راستای اجرای این پروژه همچون تمامی پروژه های بزرگ بروز برخی مشکلات و دشواریها اجتناب ناپذیر است لذا همه ادارات و نهادها باید سعی نمایند تا با برنامه‌ریزی صحیح و تعامل ، همکاری و همفکری مشکلات و موانع موجود را برطرف نمایند تا پروژه در زمان بندی معین به اتمام برسد .

جانبازی رودسری خاطر نشان کرد: در حال حاضر سامانه جمع آوری فاضلاب شهر رودسر 39 کلیومتر است که این حجم 16000 نفر حدود 30 درصد جمعیت شهر را پوشش می دهد و با اجرای این پروژه کل جمعیت شهر رودسر تحت پوشش سیستم مدرن فاضلاب قرار خواهد گرفت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.