رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان سرمایه‌گذاری را نیاز اصلی تحقق تولید و اشتغال برشمرد و گفت: اگر سرمایه‌گذاری نباشد خود به خود تولید رخ نخواهد داد و بسیاری نمی‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، کیوان محمّدی به هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و ادامه داد: همه مدیون معلمان هستیم چرا که سواد را به ما آموختند و زمینه را برای پیشرفت ما فراهم کردند.

وی همچنین روز جهانی کارگر را به همه کارگران تبریک گفت و افزود: من این افتخار را دارم به هر آنچه که دارم و رسیدم توسط یک پدر از قشر کارگر بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان کارگران را قشر مظلوم جامعه خواند و گفت: توسعه یک کشور بند به کارگران هست.

وی با بیان اینکه کارگران مکمل مدیران، مهندسان  هستند تصریح کرد: کارگر به معنای شخصی است که کار یدی می‌کند. اگر کسی نباشد که قدرت انجام کار یدی را داشته باشد همه کارها به نتیجه نخواهد رسید. به همین دلیل فکر می‌کنم همه موظفند حداکثر رفاه و امکانات را برای این قشر فراهم آورند. اما باید برای تحقق آروزها برنامه داشت و تلاش کرد.

محمّدی با اشاره به نامگذاری سالجاری به نام "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری گفت: بنیان اقتصاد مقاومتی دانش بنیان، دورن‌زا، برونگرا، عدالت محور (بهره‌مندی همه آحاد جامعه از جمله کارگران از منافع ایجاد شده) و مردمی بودن است.

وی سرمایه‌گذاری را  نیاز اصلی تحقق تولید و اشتغال برشمرد و گفت: اگر سرمایه‌گذاری نباشد خود به خود تولید رخ نخواهد داد و بسیاری نمی‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند. در این منطقه هم سرمایه بود که باعث ایجاد کارخانه شد. لذا باید ذهن نسبت به سرمایه‌دار و سرمایه‌گذار اصلاح شود.

محمّدی تصریح کرد: از همین منطقه کسانی هستند در سایر نقاط داخلی و خارجی سرمایه‌گذاری می‌کنند.  باید به هر نحو ممکن در جذب و رغبت به سرمایه‌گذاری آنها در منطقه خودشان بکوشیم. احداث کارخانه فعلی مزایایی برای ساکنین اطراف آن از جمله اشتغال، احداث جاده و بسته نشدن جاده در فصول سرد سال را به همراه داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با تأکید بر برنامه‌ریزی جهت رونق گردشگری ادامه داد: گردشگری موجب افزایش درآمد می‌شود. اگر روی این بخش سرمایه‌گذاری شود شاهد رونق منطقه سیاهکل و در نتیجه تولید و اشتغال خواهیم بود.

محمّدی به سه شعار دولت یازدهم مبنی بر تعامل با جهان، نجات اقتصاد و احیای اخلاق اشاره کرد و افزود: چرا باید دنبال تعامل با جهان و تنش‌زدایی بود؟ یک پاسخ همان "سرمایه‌گذاری" است. چراکه امنیت و ثبات شرط اول سرمایه‌گذاری است. منطقه‌ای که در آن تنش باشد سرمایه‌گذار رغبتی به حضور نخواهد داشت. تعامل با جهان هم در همین راستاست.

وی در خصوص شعار نجات اقتصاد گفت: دولت در چهار سال گذشته همواره در پی ثبات بوده است. دلاری را که با بی‌ثباتی از 900 تومان به نزدیک 4 هزار تومان رسیده بود را در همان رقم ثبیت کرد. وقتی قیمت دلار افزایش یافت مفهومش آن است که حقوق و سرمایه و قدرت خرید ما ناگهانی کاهش یافت. از دیگر سو پرداخت یارانه 45 هزار تومانی هم مشکلی را حل نمی‌کند.

محمّدی  با بیان اینکه دولت توانست جلوی اضمحلال را بگیرید ادامه داد: دولت امور را با رشد منفی 6/8  تحویل گرفت اما امروز بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز آمار با رشد  7/3 تحویل می‌دهد و تورم ازحدود 40 درصدی به تک رقمی رسید. علاوه بر این در سال 92، حدود 80 هزار کارخانه راکد وجود داشت ولی امروز دولت توانست  22 هزار کارخانه را مجدداً راه‌اندازی نماید.  مسلماً راکد ماندن 58 هزار کارخانه رضایت‌بخش نیست و باید در جهت راه‌ندازی مجدد آن ها با جذب سرمایه‌گذار تلاش کنیم تا کارگرانی که عذرآنها خواسته شده بود مجدد به کار خود بازگردند چرا که وقتی اشتغال ایجاد شود شرافت و تبع انسانی اقتضا می‌کند هرکس روی پای خودش باشد.

وی تأکید کرد: هم مقام معظم رهبری و هم دولت دنبال آن هستند که با تقویت بنیان‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و توان تولیدی در کشور افزایش یابد.

محمّدی افزود: امروز در جایگاهی قرارگرفتیم که بایستی بعد از کارهای مقدماتی که در اقتصاد صورت گرفته هرشخصی را که ملّت تشخیص داد و رئیس جمهور شد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و منافع نظام، راه را ادامه و در جهت افزایش تولید و اشتغال تلاش کند. این‌ها بایدهایی است که جناح نمی‌شناسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با اشاره به منابع خدادادی مانند طبیعت، چشمه‌ها و آبشارها، غارها  سیاهکل گفت: هریک از این‌ها می‌تواند یک منبع درآمد باشد.

وی ایجاد سد در استفاده بهینه از منابع آبی را موثر دانست و گفت: متاسفانه دو سوم آب رودخانه‌ها به دریا می‌ریزد. باید بررسی‌های لازم در جهت امکان ایجاد سد روی رودخانه‌ها صورت گیرد تا در سال‌های آینده آب را حفظ کنیم چراکه آب یعنی آبادانی.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.