سیدمحمد احمدی روز دوشنبه در جمع کارگران و جمعی از مسئولان شهرستان لاهیجان در سالن اجتماعات شهرداری به نامزدهای شوراها توصیه کرد: نباید قول و فعل هایی داده شود که از اختیارات آنها خارج باشد و بعد نتوانند به آن عمل کنند.
وی افزود: همه مسئولان و مردم باید کمک کنند تا بتوانیم انتخاباتی پرشور که برای استکبار جهانی و دشمنان مایوس کننده باشد و معادلات آنان را در منطقه برهم بزند برگزار شود.
وی اظهارداشت: با همدلی و همزبانی و استفاده از ظرفیت های درونی کشور می توان دشمن را مایوس کرد و اگر نقدی هم وجود دارد باید منصفانه باشد تا مردم با واقعیت ها بیشتر آشنا شوند.
فرماندار لاهیجان گفت: اتفاقات خوبی در دولت تدبیر و امید در کشور رخ داده است و از سال 93تا 94 دو میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده است .
وی یادآورشد: وقتی دولت یازدهم روی کار آمد که تبادلات بانکی با ایران صورت نمی گرفت، امکان صادرات غیر نفتی وجود نداشت ، صادرات نفت نداشتیم و دولت مانده بود که با چه شیوه ای باید بیکاری را کاهش دهد و شغل ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در حالی که دولت برای این مشکلات برنامه ریزی کرد و در سال گذشته 190هزار شغل و 674فرصت شغلی در کشور ایجاد شد.
حجت الاسلام احمد عبدالله زاده امام جمعه لاهیجان نیز در این مراسم گفت: در آستانه 2 رخداد بزرگ انتخابات ریاست جمهوری و شوراها قرار داریم که باید کارگران هم پای صندوق های رای بیایند و به فرد اصلح رای دهند.
وی افزود:در هر موضوعی در جامعه انسان دنبال زیبایی هاست در انتخابات نیز باید دنبال اصلح بود و باید ما توجه کنیم که بسیاری در این کشور جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا ایران اسلامی حفظ شود .
وی اظهارداشت: وظیفه مسئولان این است که از حداکثر ظرفیت ها برای رفع بیکاری و کاهش رکود و رونق اقتصادی استفاده کنند.
نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل نیز دراین اجتماع کارگری اظهارداشت:در این کشور اتفاقاتی افتاد که حقوق کارگران تضعیف شد و معلمان نتوانستند به اهدافشان برسند.
ذبیح نیکفر افزود:دولت و مجلس باید برای احقاق حقوق ولی نعمتان خود یعنی کارگران اقدام کنند و با متخلفان و سوء استفاده کنندگان باید برخورد شود ولی وقتی با یکی می خواهد برخورد شود عده زیادی می خواهند جلوی آن را بگیرند.
وی گفت: امنیت کشور مدیون ولایت فقیه است و به امر ولی فقیه مردم باید پای صندوق های رای بیایند و رای بدهند.
رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان لاهیجان نیز گفت: 9کارآفرین و صادرکننده برتر استان گیلان در سه بخش تجارت ، کشاورزی و صنعت سال گذشته استان گیلان از شهرستان لاهیجان انتخاب شدند و تنها صادر کننده برتر استان گیلان نیز برای هفته کارگر امسال نیز از این شهرستان انتخاب شده است.
محمدرضا بشر دوست افزود: حدود 30 هزار بیمه شده در شهرستان لاهیجان وجود دارند که از این تعداد 14هزار و 600 کارگر بیمه شده تامین اجتماعی و 12هزار نیز خود افراد اقدام به بیمه کرده اند .
وی تصریح کرد: 131کارگاه تولیدی و صنعتی ثبت شده در این شهرستان وجود دارد و 140تعاونی فعال در این شهرستان فعالیت دارند.
بشر دوست اظهارداشت: در سال گذشته 2 هزار و 229 نفر اشتغال توسط دستگاههای اجرایی شهرستان ایجاد شده است و برای 481 نفر نیز از طریق کاریابی اشتغال فراهم شده است .
رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی لاهیجان گفت: سال 95 در مراجع حل اختلاف 384 رای در زمینه حل اختلاف کارگر و کارفرما و احقاق حقوق کارگران در این شهرستان صادر شد و هیات حل اختلاف به عنوان هیات تجدید نظر شرق گیلان نیز در سال گذشته 272 رای صادر کرد.
وی تصریح کرد: در راستای نظارت بر حسن اجرای قانون کار در سال گذشته یک هزارو 175مورد بازرسی از کارگاههای این شهرستان انجام شده است و 580 نفر نیز بیمه بیکاری دریافت کردند.
به مناسبت روزکار و گارگر روز دوشنبه مراسمی با شرکت مسئولان و شماری از کارگران در سالن همایش شهرداری لاهیجان برگزار شد که در پایان از تعدادی از کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان کارگران نمونه تقدیر بعمل آمد.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.