حجت الله میرزایی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در بندرانزلی و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ما باید به اشتغال و حمایت از بنگاه های تولیدی به عنوان مهمترین مشکلات اساسی مردم توجه داشته باشیم و از سوی دیگر باید مدیران دستگاه ها نیز فعالیت های دولت را با زبان رسانه به گوش مردم برسانند .
وی با اشاره به تصویب سند توسعه اشتغال در شورای عالی اشتغال در اواخر سال گذشته افزود: در ابتدای سال 96 برنامه تفصیلی رونق تولید و اشتغال در قالب مجموعه فعالیت ها و اقدامات همه دستگاه ها در جهت تحقق شعار امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و ابلاغ شده است.
میرزایی تصریح کرد: اعطای تسهیلات برای مشاغل جدید ، حمایت از فعالیت های نو پا و رویدادهای جدید ، معرفی دانش آموختگان جدید در قالب طرح کارورزی کارگاهی با پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه ها در دوره های 6 ماهه در مناطقی دارای شهرکهای صنعتی بزرگ مثل گیلان ، از برنامه های در دستور کار این وزارتخانه است .
وی با اشاره به اهتمام دستگاه های تابعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در راستای پیگیری و حمایت از تولید و اشتغال بر اساس منویات مقام معظم رهبری اظهار کرد: علاوه بر اعلام آمادگی بانک های توسعه و تعاون و رفاه کارگران در جهت افزایش تسهیلات به بنگاه های تولیدی و اقتصادی ، اهتمام جدی برای کاهش فقر و ارتقاء سطح درآمد مردم در جهت کاهش مشکلات معیشتی آنان وجود دارد.
میرزایی با اظهار تشکر از استاندار گیلان به جهت استفاده بهینه از منابع مالی تخصیص یافته به استان در جهت رفع موانع تولید و فعالسازی واحد های صنعتی نیمه فعال و راکد افزود: با توجه به دسترسی منطقه آزاد انزلی به کشورهای حاشیه خزر به عنوان یک ظرفیت مناسب ،علاوه بر محلی برای پردازش صادرات نقش موثری در جهت جذب سرمایه گذاران همسایگان شمالی و توسعه صادرات داریم .
به گزارش خبرنگار ایرنا دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی روز یکشنبه با حضور مدیران کل تامین اجتماعی ، بیمه سلامت، صنوق کار آفرین ، بهزیستی، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در استراحتگاه سنگاچین بندر انزلی برگزار شد.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7471/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.