به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه گیلان به خبرگزاری ایرنا، سیداحمد رضی افزود: به گزارش روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، و آخرین اطلاعات کسب شده از پایگاه شاخص های اساسی علم آی.اس.آی (ISI-ESI) دانشگاه گیلان با کسب جایگاه نهم در بین دانشگاه های جامع با سه هزار و 200 مدرک در ESI، پس از دانشگاه رازی به همراه 44 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی ایران در جمع یک درصد برتر دنیا قرار گرفت.
محمدجواد دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: این پایگاه فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی برتر را هر 2 ماه یکبار روزآمد می نماید و به معرفی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا می پردازد.
وی بیان داشت: رشد کیفیت تولیدات علمی کشور مهمترین عامل افزایش تعداد دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در جمع موثرترین های دنیا است و از مهمترین عوامل دستیابی به مرجعیت علمی به عنوان اولین بند از سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری است.
بر اساس آخرین آمار دریافتی، در زمان حاضر بیش از 16 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 9 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان دارای پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی( مجازی) و یک پردیس دانشگاهی است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.