معاون فرماندار رضوانشهر گفت: پروژه مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهستان دیناچال بخش پره سر، دستاورد طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر وامید برای مردم دهستان دیناچال دانست.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، در آستانه گرامیداشت اعیاد شعبانیه، روز پاسدار و جانباز، مرکز خدمات جامع سلامت روستایی دهستان دیناچال بخش پره سر، رضوانشهر با حضور ابراهیم چراغی معاون فرماندار، داودی معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی، پزشکان و اهالی روستا این پروژه بهداشتی و درمانی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

معاون فرماندار رضوانشهر در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانبه،طی سخنانی ضمن خیرمقدم به تمامی مدعوین و دست اندرکاران این پروژه سلامت از مجریان امر تقدیر بعمل آورد و این پروژه را دستاورد طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت تدبیر وامید برای مردم دهستان دیناچال دانست.

ابراهیم چراغی در ادامه با اشاره به دو انتخابات مهم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای‌اسلامی گفت: مردم عزیز ما همیشه پشتیبان نظام و دولت بوده‌اند و در انتخابات حضور گسترده داشته اند و دشمنان نظام را مأیوس کرده اند.

وی با بیان اینکه چشم دنیا به انتخابات ماست افزود: انتظارم این است که همه مردم عزیز مثل انتخابات گذشته با حضور در پای صندوق های رأی حماسه ای دیگر بیافرینند.

 چراغی بیان داشت: همه بسترهای لازم  برای برگزاری یک انتخابات پرشور مهیا شده و مکان‌های صندوق های ثابت و سیار پیش بینی شده که مردم به سهولت با توجه به فصل کشاورزی در این رفراندم حماسه آفرینی کنند.

داودی معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم از مردم و خیر روستای حوریان که در اقدام نیکوکارانه زمین این مرکز خدمات جامع سلامت را به دهیاری اهداء کردند.

همچنین از اعضای شورای اسلامی و دهیار روستای حوریان دیناچال که در اختصاص زمین به این امر خیر پیشقدم شدند قدردانی کرد و گفت: دولت تدبیر و امید با تلاش جدی طرح سلامت را ساماندهی نمود با توجه به اینکه حوزه سلامت بسیار هزینه بر است و مجریان دولت تدبیر و امید با کمک مردم خیراندیش در این امر موفق بوده اند بطوری که توانست طی 3 سال گذشته هزینه جراحی 22 میلیون تومانی را به 200 هزار تومان تقلیل دهد که قابل تحسین است.

وی افزود: در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت در هفته اخیر بیش از 4400 متر مربع فضای مفید در استان گیلان مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفته که مجموعاً 7 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

داودی گفت: امروز با افتتاح این مرکز 11 روستای منطقه از خدمات‌بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند که در همین جا از فرماندار محترم رضوانشهر، معاون فرماندار و مدیرشبکه بهداشت و درمان و اعضای شورای اسلامی روستا و دهیار صمیمانه تشکر می‌کنم.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز گفت: خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان گسترش یافته و شهروندان و روستائیان عزیز تحت پوشش شبکه بهداشتی و پزشک خانواده قرار گرفته‌اند.

حق‌پرست به پیشرفت اجرای سامانه یکپارچه(سیب) در شهررضوانشهر و پره سر و همچنین تمام روستاهای این شهرستان اشاره داشت و افزود: اجرای این طرح تا کنون در روستاها سرعت بیشتری گرفته و مراجعه کنندگان با بهره مندی از این سامانه از اطلاعات بهداشتی خود مطلع می گردند.

وی گفت: این مرکز بهداشتی در زمینی به مساحت 1400 متر مربع با زیربنای 470 متر مربع شامل اتاق پزشک، مامایی، داروخانه ،دندان پزشکی و فعالیت های اورژانسی راه اندازی شده است.

حق پرست عنوان نمود: زمین این مرکز از سال 90 توسط روستائیان خیر نیکوکار روستای حوریان دهستان دیناچال اهداء گردیده که از سال 94 پروژه آغاز شده و بمدت 15 ماه با تجهیزات لازم راه اندازی گردید که 700 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که 11 روستا می توانند از مزایای خدمات بهداشتی و درمانی آن بهره مند گردند.

در حال حاضر 7 مرکز بهداشتی و 35 خانه بهداشت در پره سر و رضوانشهر موجودیت یافته و حدود 70000هزار جمعیت شهری و روستایی‌شهرستان‌رضوانشهر تحت‌پوشش این مراکز بهداشتی قرار گرفته‌اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.