به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط عمومی فرمانداری لاهیجان، سیدمحمد احمدی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان اظهار داشت: از رای مردم به عنوان یک حق حفاظت و پاسداری می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی در عرصه انتخابات غیر از چارچوب تعیین شده قانونی رفتار کند. سید محمد احمدی افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم ، پرشور و با حضور حداکثری با همکاری سایر مسوولان در شهرستان لاهیجان مهیا شده است . وی تصریح کرد: همه تلاش ها بر این است که مردم اعتماد کنند و مانند گذشته در پای صندوق های رای حضور پیدا کنند و رای دادن را به عنوان حق خود بدانند.

مقام عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه باید مردم را به آینده کشور امیدوار کرد ،یادآورشد:در هیچ یک از سخنان مقام معظم رهبری کوچکترین ناامیدی نسبت به امور مردم و روند کارها دیده نمی شود و همه ما با گوش دادن به این سخنان امیدوارتر می شویم و انرژی بیشتری می گیریم . وی اظهارداشت: مقام معظم رهبری همواره بر مسایل معیشتی و اقتصادی مردم در سخنرانی های خود بویژه در مشهد تاکید دارند و در این سخنان نوروزی نقشه راه را برای همه ارایه دادند . وی تصریح کرد: با بیان واقعیت ها و اتفاقات خوبی که در دولت اتفاق افتاده و پیشرفت‌هایی که صورت گرفته باید مردم را به آینده و تعیین سرنوشت سیاسی کشور امیدوار کرد .

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابزارهایی که دنیا با آن جمهوری اسلامی را ارزیابی می کند انتخابات و حضور مردم در آن است ، تاکید کرد:غربی ها و رسانه های غرب می خواهند از همه فرصت های تبلیغاتی استفاده کنند تا مردم پای صندوق رای حضور پیدا نکنند و دنبال این هستند که با کاهش حضور مردم دمکراسی خواهی ملت ایران را کم رنگ جلوه دهند. مهندس احمدی گفت: ساختار حکومتی در ایران توسط مردم تعیین می شود و همیشه مردم ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری در مسایل اجتماعی و سیاسی پیشتاز بوده و هستند.

وی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم خاطرنشان کرد: دولت ها هر کدام توانستند بعد از انقلاب گام های مهمی بردارند اما در دولت تدبیر و امید با گسترش صادرات در کشور برای اولین بار بعد از انقلاب تراز تجاری کشور مثبت شد . وی اظهارداشت: نرخ بیکاری در ابتدای دولت تدبیر و امید در استان گیلان 15 و شش دهم درصد بود که هم اکنون به 11 و سه درصد رسیده است و استان در بهبود شاخص فضای کسب و کار رتبه نخست را در کشور دارد که با این اقدام دولت شرایطی در اقتصاد بوجود آمده است که بتوان در کشور سرمایه گذاری صورت گیرد.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه شغل بدون سرمایه گذاری ممکن نیست ، افزود: حجم سرمایه گذاری خارجی هم اکنون در گیلان 182 میلیون دلار معادل 50 هزار میلیارد ریال و در مقطع فعلی بیش 10 هزار میلیارد ریال هم در بخش صنعت سرمایه گذاری شده است. وی اظهارداشت: در استان گیلان 12 درصد در آسفالت راه روستایی، 32 درصد گاز طبیعی روستایی و 12 درصد در آب شرب روستایی رشد نشان می دهند که از 64 درصد به 76درصد رسیده است. ایشان بر اساس آخرین سرشماری جمعیت این شهرستان را 167 هزار و 544 نفر که 84 هزار و 195 نفر مرد و 83هزار و 349 نفر زن هستند اعلام کرد.

فرماندار ادامه داد:  106 هزار نفر در این شهرستان در شهر زندگی می کنند که 101 هزارو 107 نفر در شهر لاهیجان و بیش از شش هزار نفر هم جمعیت شهر رودبنه را شامل می شوند و بقیه در روستاها زندگی می کنند. فرماندار شهرستان لاهیجان گفت: براساس آخرین آمارها تراکم جمعیت شهرستان لاهیجان 411 و 65 صدم درصد است که این آمار هم فرصت است و هم تهدیداتی ایجاد می کنند که باید برای آن برنامه ریز شود.

مهندس سید محمد احمدی به مقایسه عملکرد دولت یازدهم با دولت دهم پرداخت و اظهارداشت: در چهار سال دولت دهم 548 طرح در شهرستان لاهیجان با 190 میلیارد تومان اعتبار اجرا شد و یک هزار و 167 فرصت شغلی با اجرای این طرح ها در این شهرستان ایجاد شد. ایشان در پایان اضافه کرد: در دولت یازدهم 990 طرح با 81 درصد افزایش از نظر تعداد نسبت به طرح های دولت دهم و با صرف 274 میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان اجرا شد که سه هزار و 800 فرصت شغلی در این مدت در این شهرستان مهیا شده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 631696
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.