به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حاجتی روز پنجشنبه در جلسه روسای آموزش و پرورش با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رشت افزود: میانگین دریافتی فرهنگیان در سال 92 ، یک میلیون و 325 هزار تومان بوده اما در سال 96 به دو میلیون و 112 هزار تومان رسیده است.
وی با تشریح فعالیت های آموزش و پرورش در بخش های مختلف با بیان این که گیلان در سرشماری سال 90 به لحاظ باسوادی رتبه هفتم کشوری را داشت، اظهار کرد: بر اساس سرشماری 95، با 9 / 96 درصد باسوادی از رتبه هفتم به رتبه چهارم ارتقاء یافته ایم.
وی با بیان موفقیت های دانش آموزان گیلان در بخش های مختلف فرهنگی، علمی و آموزشی خاطر نشان کرد: رتبه های 2 رقمی استان هر سال نسبت به سال گذشته ارتقاء یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تبریک فرارسیدن هفته معلم بیان داشت: گیلان در چند سال در اجرای فعالیت های بزرگداشت هفته معلم عنوان اول را کسب می کند.
وی با بیان این که در بزرگداشت هفته معلم فعالیت های خوبی برای ارج نهادن به مقام والای معلمان انجام می گیرد، تصریح کرد: بسیاری از دستگاههای گیلان با آموزش و پرورش برنامه مشترک برگزار می کنند.
در ادامه این جلسه جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای و اسدالله عباسی نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی هر یک در رابطه با وضعیت امکانات و فضاهای آموزشی، ضرورت توسعه امکانات آموزشی و تربیتی، جایگاه معلم و توجه به آموزش و پرورش سخنرانی کردند.
جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش استان گیلان روز پنجشنبه با حضور 15 نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد.
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از عصر دوشنبه گذشته با استان گیلان سفر کرده اند.
بازدید از فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان گیلان از برنامه های اعضای این کمسیون عنوان شده است.
بیش از 370 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.