به گزارش خبرنگار ایرنا، علی زرافشان روز پنجشنبه در جلسه رئیسان اداره های آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد، افزود: حوزه آموزش و پرورش در دوره اول متوسطه در بخش کارآفرینی اقدامات خوبی انجام داده است.
وی با اشاره به ایجاد بازارچه های کسب و کار اظهار کرد: با ایجاد این بازارچه ها، دانش آموزان تولیداتشان را در زمینه های مختلف عرضه می کنند.
زرافشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 628 پژوهش سرای دانش آموزی در کشور فعال است، اظهار کرد: اساسنامه پژوهش سراهای دانش آموزی ابلاغ شده و هیات امنای آن، ترکیبی از آموزش و پرورش و نهادهای علمی هستند.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این پژوهش سراها، ثبت اختراع و نوآوری های علمی دارند که مورد توجه همه نهادها قرار دارد و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری نیز حامی این دانش آموزان است.
وی در ادامه با تاکید بر این که قانون دانشگاه فرهنگیان و اساسنامه آن بایستی مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: همه ما بایستی برای جذب نیروهای شاخص و سرآمد در آموزش و پرورش، از طریق دانشگاه فرهنگیان پایبند باشیم.
به گفته زرافشان، در برنامه ششم توسعه شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه های مختلف آموزش و پرورش شامل تخریب و بازسازی مدارس، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای، تامین منابع برای تجهیز هنرستان ها هستیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در بودجه 96 شاهد توجه خوب قانونی برای آموزش و پرورش هستیم و امیدواریم استفاده مطلوب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه گستره تماس اجتماعی آموزش و پرورش در جامعه زیاد است، اضافه کرد: 40 میلیون نفر از مردم با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند.

*نگاه به معلم باید علمی و تربیتی باشد
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه نگاه به معلم نباید کارمندی باشد، گفت: نوع نگاه به معلم باید علمی و تربیتی باشد چراکه معلم نقش اصلی را در تعلیم و تربیت دارد.
یوسف نجفی افزود: کلاس درس، پایتخت دانش و تربیت است و مولفه اصلی و تاثیرگذار در این پایتخت نیز معلم است بنابراین نوع نگاه به معلم هم کارمندی نیست.
وی با اشاره به خروجی این نوع نگاه به معلم اظهار داشت: با همین نگاه مجلس و دولت به معلم، قرار شد لایحه رتبه بندی و نظام پرداخت معلمان به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان در ادامه سخنانش بیان کرد: سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه عمومی دولت همیشه یک رقمی بود اما با افزایش حدود چهار هزار میلیارد تومانی در بودجه 96 ، امسال دو رقمی شده است.
جلسه رئیسان اداره های آموزش و پرورش استان گیلان امروز (پنجشنبه) با حضور 15 نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رشت برگزار شد.
بازدید از فضاهای آموزشی در مناطق مختلف استان گیلان از برنامه های اعضای این کمیسیون عنوان شده است.
بیش از 370 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.