مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: بر اساس آمار مأخوذه از سیستم اضافه تناژ اداره کل، در سال گذشته 5 هزار و 500فقره تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون معرفی شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، نازک کار ،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در نشست تخصصی حوزه ایمنی وترافیک اداره کل گفت: بر اساس آمار مأخوذه از سیستم اضافه تناژ اداره کل، در سال گذشته 5 هزار و 500فقره تخلف اضافه تناژ از سوی پلیس راه استان کشف و برای اعمال قانون معرفی شدند.

وی ضمن تقدیر از همکاری پلیس راه استان افزود: بررسی آمارها حاکی است که در سال گذشته بطور متوسط بالغ بر 450 تخلف اضافه تناژ بطور ماهانه در سیستم ثبت تخلفات اضافه تناژ ثبت و مشمول پرداخت جریمه شده است.

 وی سپس با اشاره به این نکته که جریمه های اخذ شده به هیچ وجه با آسیبهای جدی که حمل بار اضافی به راهها به عنوان سرمایه های ملی وارد می کند مطابقت ندارد گفت: تخریب محورهای مواصلاتی به خصوص راههای اصلی و شریانی استان ،وارد آمدن آسیب به  ابنیه راه و به ویژه پلهایی  می‌شود که با صرف هزینه‌های بالا ساخته می شوند و افزایش تصادفات و تلفات رانندگی از جمله تبعات منفی اضافه بار است. که متوجه آحاد جامعه می شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای  گیلان درادامه از رانندگان وسائط نقلیه سنگین خواست با رعایت میزان مجاز حمل بار، ضمن سهیم شدن در ارتقاء ایمنی تردد جلوی آسیب رساندن به  سرمایه های ملی را بگیرند.

این مقام مسئول تصریح کرد: راه اندازی گشتهای نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه استان یکی دیگر از اقداماتی است که این اداره کل در راستای برخورد با تخلفات اضافه تناژ همه ساله در دست اجرا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.