فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری تنها با حضور بخش خصوصی قابل حل است، گفت: دولت در این زمینه تنها به عنوان بسترساز و جذب کننده سرمایه گذار عمل می کنند.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، علی فتح اللهی در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، اظهار کرد:  این نامگذاری نشان از اهمیت اشتغال، تولید و اقتصاد کشور دارد.

وی وجود نیروی انسانی به ویژه نیروی انسانی ماهر را از اساسی‌ترین ارکان اشتغال و تولید عنوان کرد و افزود: خوشبختانه کشور ایران در این زمینه از ظرفیت و پتانسیل مناسبی برخوردار است.

فرماندار صومعه سرا با تأکید برضرورت استفاده از این پتانسیل، گفت: اگر برنامه‌ریزی درستی برای بهره‌برداری از این پتانسیل و نیروی جوان در سطح جامعه وجود نداشته باشد، فرصتی است که می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

وی ثبات و پایداری در هر جامعه‌ای را منوط به ایجاد اشتغال پایدار عنوان و خاطرنشان کرد: افزایش توان داخلی کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه اشتغال برای نیروی جوان سبب مرتفع شدن مشکلات در سطح جامعه می‌شود.

فتح‌اللهی وجود تنوع اقلیمی، قومیتی و مذهبی در ایران را فرصتی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها دانست و تصریح کرد: توجه به حوزه گردشگری می‌توانند در ایجاد اشتغال سهم بسزایی داشته باشد.

به گفته این مسئول ایران از نظر مناطق گردشگری، تاریخی، مذهبی جزو ۱۰ کشور برتر در دنیا است که باید از این توان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی کشور، استان و شهرستان استفاده شود.

وی به اقدامات خوب انجام شده در سال‌های گذشته در استفاده درست از ظرفیت ها و پتانسیل ها اشاره کرد و یادآورشد: این تلاش ها کافی نبوده و نیازمند تلاش بیشتر است.

فرماندار صومعه سرا تغییر نگرش و ساختار اداری را یکی از راهکارها برای استفاده درست از این پتانسیل ها دانست و اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا نیز در بسیاری از حوزه ها اعم از کشاورزی به ویژه صنوبرکاری دارای ظرفیت های مطلوبی است که باید زمینه و بستر لازم برای سرمایه گذاری و بهره برداری از این ظرفیت ها فراهم شود.

وی با اشاره به جایگاه نخست صومعه سرا در زمینه کشت صنوبر در کشور، برایجاد صنایع تبدیلی آن در سطح شهرستان در راستای ایجاد اشتغال تأکید کرد.

فتح اللهی ایجاد چنین بسترهایی را تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: متاسفانه شهرک صنعتی شهرستان صومعه سرا با داشتن توان تولیدی بسیار بالا که می‌تواند سهم عظیمی در زمینه اشتغال زایی داشته باشد راکد و بدون تحرک است.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری تنها با حضور بخش خصوصی قابل حل است، گفت: دولت و مسئولان دستگاه های دولتی در این زمینه تنها به عنوان بسترساز و جذب کننده سرمایه گذار عمل می کنند.

فرماندار صومعه سرا با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید در زمینه ایجاد اشتغال خودارزیابی داشته باشند، تصریح کرد: باز خورد مثبت و عملی جلساتی که در حوزه اشتغال برگزار می‌شود باید در سطح جامعه و شهرستان خود را نشان دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.