رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا عصر چهارشنبه در حاشیه این برنامه فرهنگی به خبرنگار ایرنا گفت: اجتماع گردشگران در اطراف محدوده پارک طبیعت گردی آستارا موجب انباشت زباله های غیر بازیافتی می شود و حیات گونه های جانوری را به خطر می اندازند.
محمد رضا روشنی با بیان اینکه بیشتر زباله ها برجای مانده از روز طبیعت بود، افزود: داشتن محیط زیست سالم مساله ای حیاتی است و مردم و گردشگران باید با رعایت اخلاق طبیعت گردی و آموزه های دینی در حفظ طبیعت کوشا باشند.
وی اضافه کرد: آموزش حفاظت محیط زیست در مدارس و مهد کودک‌ها مهم است و باید برنامه های جدیدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار بگیرد.
دوم تا هشتم اردیبهشت ماه هفته زمین پاک نامگذاری شده است.
پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب آق آستارا با افزون بر یک هزار و 74 هکتار مساحت از سال 1354 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است.
در شهرستان آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل خزر دفن می شود.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا 21 کوهنورد عضو هیات کوهنوردی این شهرستان در ارتفاعات فندقلوی نمین با شعار حفظ محیط زیست کوهپیمایی کردند.
کوهنوردان از مبدا روستای دگیر مانکشی آستارا حرکت و در هشت ساعت به ارتفاعات فندقلوی نمین صعود کردند.
منطقه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل و دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان است و چشم انداز آن توجه ورزشکاران و کوهپیمایان را جلب می کند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار با بیمه ورزشی در این شهرستان ساماندهی شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.