مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در وزارتخانه طرحی برای افزایش مستمری مددجویان ارائه شد که درنهایت در هیات دولت تصویب شد و در برنامه ششم اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمود ایزددوست گفت: ملاک افزایش نیز توجه به استاندار جهانی بود که با توجه به تعداد خانواده مستمری از ۱۶ تا ۵۰ درصد افزایش پیداکرده است.

ایزددوست با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار خانوار در کشور تحت پوشش دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، گفت: در گیلان ۱۱۰ هزار خانوار  که شامل  ۲۲۸ هزار نفر می‌شود، تحت پوشش کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد خانواده تحت پوشش آمار مطلوبی نیست، گفت: امیدواریم با تدبیر مدیران خانوارها بی‌نیاز این قبیل کمک‌های اولیه برای زندگی باشند.

افزایش امیدواری در بین خانواده‌های کم‌درآمد

او سپس به تشریح طرح بزرگ دولت تدبیر و امید برای ارتقای وضع معیشتی خانواده‌های کم‌درآمد در ایران پرداخت و گفت: این کمک‌ها در مقایسه با گذشته می‌تواند روح تازه‌ای در کالبد این عزیزان بدمد.

وی بابیان اینکه ۹۵ هزار تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به خانواده‌های تک‌نفره اختصاص می‌یابد گفت: با توجه به مستمری ۵۳ هزارتومانی از محل دستگاه اجرایی خانواده تک‌نفره ماهانه ۱۹۳ هزار تومان دریافت خواهد گرفت.

وی ادامه داد : خانواده‌های دونفره نیز با دریافت ۱۸۹ هزار تومان در کنار مستمری ۶۱ هزارتومانی و یارانه ۹۰ هزارتومانی درمجموع ۳۴۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

ایزددوست همچنین این افزایش را برای خانواده‌های سه‌نفره ۲۵۳ هزار تومان  عنوان کرد و گفت: این خانواده‌ها نیز در کنار مستمری ۷۲ هزارتومانی و یارانه ۱۳۵ هزارتومانی درمجموع  ماهانه ۴۶۰ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان همچنین با اعلام اینکه ۳۳۷ هزار تومان به خانواده‌های چهارنفره پرداخت می‌شود گفت: خانواده‌های  چهارنفره نیز با احتساب مستمری ۸۱ هزارتومانی و یارانه ۱۸۰ هزارتومانی درمجموع ۵۹۸ هزار تومان دریافتی خواهند داشت.

وی ادامه داد: خانواده‌های پنج‌نفره نیز با اضافه شدن یارانه ۳۶۵ هزارتومانی در کنار مستمری ۱۰ هزارتومانی و یارانه ۲۲۵ هزارتومانی قبل مجموع ۶۹۰ هزار تومان در طول ماه از دولت دریافتی خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.