رئیس اوقاف صومعه سرا گفت: واقف صومعه‌سرایی دو هزار متر زمین مزروعی خود را با نیت قرآنی و روضه حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و به ارزش دویست پنجاه میلیون ریال وقف نمود.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا، عزیز خادم شریف ، رئیس اداره اوقاف شهرستان صومعه سرا ، اظهار کرد : دومین وقف امسال در صومعه سرا در روز مبارک بعثت پیامبر گرامی اسلام به ثبت رسید .

وی افزود: واقف خیراندیش  خوش آموز قربانی ، واقف صومعه سرایی دو هزار متر زمین مزروعی خود را با نیت قرآنی و روضه حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) و به ارزش دویست پنجاه میلیون ریال وقف نمود. رئیس اداره اوقاف صومعه سرا وقف را یک امر دینی دانست و اظهار داشت : سنت وقف به عنوان یک امر فرهنگ ساز سبب برکات بسیاری در جهان اسلام بوده است. وی سنت وقف را از ارکان اقتصاد اسلامی توصیف کرد و گفت : ساز و کار وقف در زمینه اقتصاد دین محور ، تاثیرات مادی و اقتصادی شایانی در سطح جامعه ایفاء کرده است . خادم شریف با بیان اینکه وقف ، شکاف طبقاتی جامعه را کاهش می‌دهد، افزود : فرد وقف کننده فرصتی را جهت بهره برداری در اختیار دیگران قرار می‌دهد که با عملکرد اجرایی اداره اوقاف ، قشر ضعیف جامعه بتوانند از آن فرصت استفاده کنند . وی اذعان کرد : رهبر معظم انقلاب تاکیدات بسیاری در راستای ترویج فرهنگ وقف داشته‌اند و سازمان اوقاف در همین راستا برنامه‌های متنوعی برنامه ریزی و اجرا کرده است . رئیس اداره صومعه سرا تصریح کرد : در سراسر استان گیلان و همچنین شهرستان صومعه سرا اقداماتی از قبیل نصب تابلوهای بزرگ در فضاهای داخل شهری و جاده‌های بین شهری در جهت ترویج فرهنگ وقف انجام شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.