به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت استان گیلان در رشت افزود: تا 15 سال آینده آمار بیماران دیابت در کشور به 9 میلیون نفر می رسد.
وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ارتقاء سواد سلامت در جامعه اظهار کرد: رسانه ها بایستی بیماری های غیرواگیر از جمله فشار خون ، دیابت و عوارض آن را برای مردم بیان کنند.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در ادامه سخنان خود در همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت استان تصریح کرد: علاوه بر این بیماری ها، بایستی به روح و روان و پیشگیری از افسردگی نیز توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: خیلی از افراد تمایلی برای مراجعه به روانپزشک ندارند و از مشاوره های لازم برای پیشگیری از افسردگی بهره نمی برند، اکنون در این زمینه مشکلاتی داریم.
نماینده مردم املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت با عنوان زندگی سالم، با نشاط و امید بیان کرد: همه ما بایستی برای داشتن زندگی سالم تلاش کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تلاش همگان برای داشتن محیط و هوایی پاک یادآور شد: مدیریت پسماند از مشکلات استان های شمالی است که البته اقداماتی در این رابطه انجام گرفته است.
وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت خاطرنشان کرد: بند بند این سیاست ها بایستی مورد توجه قرار گیرد و با اجرای آن در راستای ارتقاء هر چه بیشتر سلامت در جامعه تلاش شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان نیز در همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت گفت: تمام فعالیت های جسمی و روحی در نهاد خانواده مفهوم می یابد.
محمدرضا نقی پور با اشاره به شعارهای روز سلامت با عنوان بیا در مورد افسردگی حرف بزنیم و هفته ملی سلامت زندگی سالم با نشاط و امید افزود: این دو شعار، تلفیقی از هر دو بعد انسانی شامل سلامت جسمی و روانی را به نمایش گذاشته است.
وی اظهار داشت: در سال های گذشته بیشتر به بعد سلامت جسمانی توجه می شد اما بعد از سال ها، جنبه سلامت روانی مورد توجه قرار گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان سلامت را رفاه کامل جسمی و روحی تعریف کرد و یادآور شد: در سلامت بایستی هر دو جنبه روحی و جسمی مورد توجه قرار گیرد.
در همایش تقدیر از فعالان حوزه سلامت که به مناسبت هفته سلامت از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد، 63 نفر از فعالان این حوزه تقدیر شدند.
به مناسبت هفته سلامت، برنامه های مختلفی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان از جمله گردهمایی سازمان ها مردم نهاد حوزه سلامت، ورزش همگانی، ویزیت رایگان، ایستگاه خطر سنجی سکته های قلبی، مغزی و سرطان و همایش سفیران سلامت برگزار شد.
اول تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نام گرفته است.
شعار هفته سلامت امسال، زندگی سالم، با نشاط و امید نامگذاری شده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.