جلال ملاجعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لاهیجان در سال گذشته رتبه اول خط اعتبارات مکانیزاسیون نظیر خرید انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی را در بین بقیه شهرستان های گیلان بدست آورد.
وی اظهارداشت: امسال نیز با توجه به خرید و توزیع 265 دستگاه نشاء کار پیش بینی می شود که بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان بصورت مکانیزه کشت شوند.
وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی 94و 95 کشت در 2 هزار و 670 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان بصورت مکانیزاسیون انجام شد.
مدیر جهادکشاورزی لاهیجان گفت: این شهرستان در سال 95 با جذب 133 درصد سهم 80 درصدی اعتبارات دولتی مکانیزاسیون معادل 54 میلیارد ریال را جذب کرد که این اعتبارات بین 281 متقاضی انواع ماشین آلات کشاورزی توزیع شد.
ملاجعفری یادآورشد: علاوه بر جذب صد در صدی اعتبارات تخصیصی ، این مدیریت توانست 33 درصد به سقف اعتبارات مکانیزاسیون استانی را نیز به این شهرستان اضافه کند.
وی تصریح کرد: در فصل زراعی جاری به منظور ترویج ادوات کشاورزی جدید طرح الگویی در مجموع در 20 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان شامل 10 هکتار توسط مرکزکش های جدید پشت تراکتور (پادلر ) ، پادلینگ در سطح پنج هکتار و با دستگاههای وجین کن های موتوری در سطح پنج هکتار در دست اجراست.
وی خاطرنشان کرد: این طرح برای آشنایی کشاورزان با کاربرد دستگاههای جدید کشاورزی بطور الگویی و رایگان اجرا می شود .
وی اظهارداشت: متقاضیان می توانند برای خریدن این دستگاهها نسبت به دریافت تسهیلات 80 درصدی دولت اقدام کنند.
سطح اراضی زیرکشت برنج شهرستان لاهیجان 23 هزار و 816 هکتار است و در سال 95 بیش از 61 هزار و 407 تن برنج سفید در این شهرستان تولید شد .
28 هزار خانوار بهره بردار لاهیجانی در بخش شالیکاری اشتغال دارند و این شهرستان 10 درصد برنج گیلان را تولید می کند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.