به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در این آئین در مجتمع فرهنگی و هنری 700 نفری این شهرستان گفت: چاپ کتاب در حوزه های مختلف نشانگر فرهنگ والای یک جامعه است و خوشبختانه شهرستان آستارا سالیانه با انتشار میانگین 10 جلد کتاب گام موثری در تقویت فرهنگ ایران اسلامی برداشته است.
ابوطالب جوان با اشاره به اینکه اکسیر از مفاخر شعر و ادبیات کشور است، افزود: برای نخستین بار محفلی شایسته نام او در آستارا با رونمایی از مجموعه طنز وی برگزار شد و امیدواریم با حمایت دلسوزان عرصه فرهنگ بتوانیم نظیر این آئین ها را برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: اکسیر نابسمانی ها و پلشتی های اجتماع را با بهره گیری از زبان شیرین طنز وارد اشعار خود می کند و این اتفاق نو مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.
اکبر اکسیر شاعر ظنزپرداز آستارایی و صاحب سبک فرانو نیز در این آئین گفت: در این کتاب 86 روایت طنز کوتاه از دن گول (شخص سبک عقل) گرد آمده و شخصیت افراد مختلف آسیب شناسی شده است.
وی افزود: بیشتر روایات این کتاب واقعی است و مردم به راحتی می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، ولی در پشت پرده این طنز حقایق تلخ اجتماعی نهفته است.
وی اظهار کرد: این مجموعه طنز در یکصد صفحه با شمارگان یکهزار نسخه به بهای 120 هزار ریال روانه بازار کتاب شده است.
اکبر اکسیر متولد 1332 در آستارا و دبیر بازنشسته ادبیات فارسی است و از وی تاکنون مجموعه های شعر در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم، من هارا شورا هارا، گزیده اشعار فرانو و دنگول به چاپ رسیده است.
اجرای موسیقی و نمایش طنز از بخش های دیگر این آئین بود .
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.