سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: عید مبعث بهترین بهانه برای یاد کردن و گرامیداشت مشترکات دینی مسلمانان است.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی اضافه کرد: به مناسبت عید مبعث در مساجد عباسیه، آبروان، میرزا و مسجد محمد رسول الله (ص) در شهر آستارا و در مساجد روستاهای اهل سنت عنبران و شیخ محله بخش مرکزی و روستای باباحسن بخش لوندویل آئین های باشکوه عید مبعث برگزار شد.
وی اظهار کرد: بازاریان آستارا نیز در حسینیه بازار ساحلی این شهرستان مبعث نبی مکرم اسلام (ص) را گرامی داشتند.
امام جمعه آستارا نیز شامگاه دوشنبه در آئین گرامیداشت مبعث رسول اکرم در مسجد محمد رسول الله (ص) این شهرستان گفت: بعثت نبی مکرم اسلام (ص) و نزول نخستین پیام آسمانی برای آن بزرگوار در بین مسلمانان از ارزش و احترام خاصی برخوردار است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اضافه کرد: با نازل شدن نخستین آیه های قرآن کریم، رسالت پیامبر اکرم (ص) برای هدایت بشریت به سوی خداپرستی و توحید آغاز شد.
وی تصریح کرد: خداوند متعال بزرگترین رحمت خود را شامل حال مسلمان کرده و با برگزیدن بهترین بنده خود به عنوان ولی و پیامبر آنان شریعت، احکام و بینش معنوی را عرضه کرده است.
وی با اشاره به اینکه بعثت رسول اکرم (ص) ایمان و افتخار را برای مسلمان به ارمغان آورده است، بیان کرد: نبی مکرم اسلام (ص) مسلمانان را به عنوان برادران دینی همدیگر می دانست و مسلمانان در زمان فعلی بیش از هر زمان دیگر احتیاج به وحدت و همبستگی دارند.
مولودی خوانی و توزیع شیرینی از دیگر بخش های این آئین بود.
پنجم اردیبهشت ماه مصادف با بیست و هفتم ماه رجب المرجب، سالروز بعثت نبی مکرم اسلام پیامبر اعظم (ص) است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و 17 درصد جمعیت این شهرستان را اهل سنت تشکیل می دهند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.